عصر خودرو

رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد:

صادرات محصولات دامی در سال ۹۶ افزایش یافت

عصر بازار- رفیعی پور از افزایش صادرات محصولات دامی در سال گذشته خبر داد.

صادرات محصولات دامی در سال ۹۶ افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی درنشست خبری با اشاره به اینکه سازمان برای دستیابی به توسعه پایدار به دنبال بهبود معیشت و ایمنی غذایی است، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در ایام و مناسبت های مختلف در طول سال، طرح تشدید نظارت بهداشتی را اجرا می‌کند.

    وی افزود: در دو سال گذشته با پدیده آنفلوانزا حاد پرندگان روبرو بودیم که خروج از این عوامل بیماری زا نیازمند حمایت همه جانبه دولت، مجلس و رسانه ها است.

    به گفته این مقام مسئول؛ مبارزه با عوامل بیماری زا نو ظهور توسط سازمان دامپزشکی تنها با تشکیل یگان حفاظتی و پلیس قرنطینه ای و عضویت نیروهای دامپزشکی تحت عنوان ضابط قضایی در اسرع وقت امکان پذیر خواهد بود.

    این مقام مسئول ادامه داد: در سال جدید در محیط شهری، عشایری و صنعتی به دنبال آن هستیم تا از کشتار غیرمجاز جلوگیری کنیم .

    به گفته وی؛ استان ایلام موفقیت های خوبی در جلوگیری از کشتار غیرمجاز داشته که امسال با استفاده از تجربیات این استان می‌توان کشتار غیر مجاز برای همیشه حذف کرد.

    رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه اپیدمی آنفلوانزا از موارد مهمی است که باید به آن پرداخت، بیان کرد: در منطقه پارک ملی بوجار ویروس H5N6 با همکاری دستگاه متولی ستاد آنفلوانزا حادپرندگان استان گیلان به خوبی کنترل شد که از موفقیت این استان می‌توان برای جلوگیری از ویروس آنفلوانزا در سال جدید استفاده کرد.

    وی از افزایش صادرات محصولات دامی در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 25 هزارتن میگو، 53 هزارتن ماهی منجمد، 101 هزارتن خوراک دام و طیور و آبزیان بیش از 20 میلیون جلد پوست و سه میلیون قطعه ماهی زنده صادر شد. در حالیکه سال 95 میزان صادرات میگو 15هزارتن، ماهی منجمد 42 هزارتن، خوراک دام وطیور 77 هزارتن و ماهی زنده 883 هزار قطعه بود که افزابش صادرات ناشی از اعمال نظارت های سازمان دامپزشکی است.

    برچسب ها