عصر خودرو

رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران :

تجارت با ترکیه باید دوطرفه و منطقی باشد

عصر بازار- رئیس کانون انجمن های صنایع غذایی ایران خواستار تجارت با ترکیه در یک مسیر منطقی و دوطرفه شد و گفت: بازار کالاهایی که قدرت تولید داخلی در آن وجود دارد، نباید از سوی کالاهای ترک تصاحب شود.

تجارت با ترکیه باید دوطرفه و منطقی باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا مرتضوی با اشاره به حضور کالاهای ترک در بازار ایران گفت: ایران اکنون می‌تواند در بسیاری از رشته‌های تولیدی از کالاهای تولید داخلی استفاده کند و بهتر است که واردات را به کالاهای واسطه‌ای موکول کرد؛ بنابراین در تجارت با هر کشوری از جمله ترکیه حتما باید دو طرف این موارد را رعایت کنند که کالاهایی که در ایران قابل تولید است را وارد نکنند. این در حالی است که کالاهایی که در ترکیه قابل تولید نیست، باید از سوی ایران صادر شود.
    رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی افزود: باید از فرصت‌های در اختیار ترک‌ها برای مراودات تجاری بهره گرفت نه اینکه بازار در اختیار کالاهای مصرفی آنها قرار گیرد، این در حالی است که در حوزه تکنولوژی، ترک‌ها پیشرفت بزرگی داشته اند و در حوزه آبیاری و زراعت می‌توان از این کشور بهره گرفت، در حالیکه ایران خود در حوزه کالاها و محصولات کشاورزی صاحب نام است و باید در حوزه تکنولوژی های مرتبط با این حوزه از ترکیه کمک بگیرد.
    وی تصریح کرد: اگر بازارها را به صورت منطقی در اختیار دو طرف قرار دهیم به طور قطع، هر دو طرف سود خواهند برد و ظرفیت مناسبی در همکاری های مشترک ایجاد می شود. این در حالی است که اکنون 50 درصد ظرفیت صنایع غذایی ایران خالی است و صنایع تبدیلی بزرگترین مشکلی که اکنون دارد تامین مواد اولیه است که در صورت چاره اندیشی برای آن علاوه بر تامین بازار داخلی، می تواند به اهداف صادراتی هم دست یابد.
    مرتضوی گفت: بازار ایران نباید به راحتی در اختیار کالاهای خارجی قرار گیرد و باید در حوزه‌هایی که مزیت تولید داخلی وجود دارد، اجازه داده نشود که تولید داخلی با واردات برخی کالاها از بین برود.

    برچسب ها