عصر خودرو

نفت برنت ۴۶ دلار

صعود نفت از پلکان ریسک سیاسی

عصر بازار- بعد از سرنگونی جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه و با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، نفت خام بعد از ثبت بیشترین مقدار دو هفته اخیر خود در روز گذشته، امروز نیز به رشد خود ادامه داد.

صعود نفت از پلکان ریسک سیاسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، امروز هر بشکه نفت برنت با رشدی 24 سنتی 46 دلار و 36 سنت معامله شد. روز گذشته این شاخص جهانی با قرارگرفتن در جایگاه 46 دلار و 12 سنتی بیشترین قیمت خود را از 11 نوامبر به ثبت رسانده بود.

    قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با رشدی16 سنتی به 43 دلار و 3 سنت رسید. روز گذشته هر بشکه از نفت آمریکا 43 دلار و 46 سنت نیز معامله شده بود که بالاترین سطح آن از  11 نوامبر بوده است.

    دانیل انگ تحلیلگر سرمایه با اشاره به افزایش خطرات سیاسی در کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه اعلام کرد: «در ساعات اولیه معاملات آسیا برخی از معامله‌گران اقدام به برداشت سود کردند، اما جو صعودی حاکم بر بازار همچنان ادامه دارد. ما انتظار داریم آمار اقتصادی به حمایت از این روند صعودی بپردازد.»

    روز گذشته ترکیه یک جنگنده روسی را در مرز سوریه سرنگون کرد. دولت این کشور اعلام کرد که این جنگنده حریم هوایی اش را نقض کرده است. ولادیمیر پوتین هشدار داد که این اقدام ترکیه «عواقبی جدی» برای ترکیه به همراه خواهد داشت.

    باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه که در واشنگتن دیدار کردند، از روسیه خواسته بودند که روی حملات خود به مواضع داعش در سوریه متمرکز شود. در حالی که دبیرکل ناتو،‌ اعلام کرد که این اتحادیه نظامی با قدرت پشت ترکیه ایستاده است.

    افزایش عملیات نظامی علیه داعش و بحران بین ترکیه و روسیه، همانند اغلب درگیری‌های دیگر در خاورمیانه، نگرانی‌ها را در مورد اختلال در تولید و حمل نفت افزایش داده است. با این وجود، بانک ANZ در یادداشتی در روز چهارشنبه اعلام کرد که با فرارسیدن نشست اوپک و افزایش احتمال در کاهش نسبی تولید این گروه به ویژه عربستان، احساس سرمایه‌گذاران اندکی بهبود خواهد یافت.

    آمار گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 20 نوامبر 2.6 میلیون بشکه افزایش داشته است که بیش از دوبرابر پیش‌بینی افزایش 1.2 میلیون بشکه‌ای تحلیلگران بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها