عصر خودرو

روسیه در اندیشه همکاری بدون محدودیت زمانی با اوپک

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت، به محض اینکه توافق فعلی کاهش تولید نفت در پایان سال جاری به اتمام برسد، ممکن است یک سلسله ترتیبات بدون محدودیت زمانی که به موجب آن مسکو با اوپک همکاری خواهد کرد به وجود آید.

روسیه در اندیشه همکاری بدون محدودیت زمانی با اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان بزرگ نفتی از جمله رسویه توافق کرده اند که تا پایان سال 2018 روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند. بسیاری از فعالان بازار نفت نگران وضعیت بازار نفت بعد از اتمام زمان اجرای توافق کاهش تولید هستند.

    نواک با اشاره به همکاری های آینده با اوپک بعد از انقضای توافق فعلی گفت: «این (همکاری ها) می تواند در قالب یک توافق نامحدود باشد.»

    محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ماه گذشته گفته بود، ریاض و مسکو در حال بررسی توافقی جهت تمدید اتحاد کوتاه مدت خود بر سر محدود کردن تولید نفت هستند که در ژانویه 2017 آغاز شده بود.

    نواک بار دیگر پیشنهاد خود برای ایجاد یک سازمان مشترک با اوپک حهت تسهیل تلاش های مشترک در بازار جهانی نفت را تکرار کرد.

    وی افزود: «در اصل، این می تواند نوعی سازمان بین المللی باشد که هر 6 ماه یکبار تشکیل جلسه بدهد و در آن وضعیت بازار نفت مورد بحث قرار گیرد. هم اوپک و هم کشورهای غیر عضو اوپک در آن عضویت خواهند داشت.»

    وی همچنین از دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت خواست که به این سازمان بپیوندند. وی نگفت که ممکن است آمریکا هم به این سازمان بپیوندد.

    برچسب ها