عصر خودرو

کارشناسان اعلام کردند :

پرداخت پول نفت با یوآن هژمونی آمریکا را از بین می‌برد

عصر بازار- در نظر خواهی خبرگزاری راشاتودی از کارشناسان بین‌الملل اعلام شد در صورتی که پرداخت پول نفت مبادلاتی در جهان با یوآن انجام شود، هژمونی آمریکا به خطر خواهد افتاد.

پرداخت پول نفت با یوآن هژمونی آمریکا را از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، براساس نظرخواهی از کارشناسان اعلام شد پرداخت پول نفت مبادلاتی در جهان براساس یوان می‌تواند نفوذ دلار را در بازارهای جهانی و بازار نفت بسیار کاهش دهد، اما به نظر می‌رسد دلار به آسانی تسلیم نخواهد شد.

    ولادیمیر روژانکوسکی تحلیلگر بازار سرمایه اعلام کرد: در حالی که اخیراً چین با پشت سر گذاشتن آمریکا جایگاه  نخست خریدار  نفت جهان را از آن خود کرده است، این سؤال مطرح است که آیا چین قادر خواهد بود همچنان بازار نفت جهان را در دست بگیرد و روند پرداخت پول نفت به یوآن را ادامه دهد؟

    این تحلیلگر می‌گوید، سؤال دوم درباره جنگ تجاری است، اگر جنگ تجاری جهان وارد چرخه اقتصادی شود، حفظ مبادلات تجاری با دلار با اهمیت استراتژیکی تبدیل خواهد شد و این مسئله برای آمریکا بسیار حیاتی خواهد بود بنابراین آمریکا از هر راهی برای حفظ آن استفاده خواهد کرد.

    ولادیمیر روژانکوسکی گفت: در نتیجه واشنگتن تلاش خواهد کرد که به هر نوعی وجهه پرداخت با یوآن را خراب کند و این کار را از طریق هدف قرار دادن بازار سهام چین اجرا خواهد کرد که شاید از این طریق ارزش یوآن را کاهش دهد و روش پرداخت پول نفت با یوآن را بی‌اهمیت کند.به هر روی اگر پول نفت با یوآن پرداخت شود، آمریکا کمتر منتفع خواهد شد.

    در این میان استانیسلاو ونر رئیس تحلیلگران بخش دومینیون اعلام کرد: جنگ تجاری بین آمریکا و چین آغاز شده است، چین قصد دارد تا ارزش پول خود را تقویت کند و در این مسیر هیچ راهی بهتر از این نیست که این کشور مواد خام را با ارزهای ملی خودش خریداری کند، این روش می‌تواندارزش  پول یوان را حفظ کند و از این طریق کمتر به دلار وابسته باشد.

    این تحلیلگر به دلیل عصبانیت آمریکا از حذف دلار از مبادلات نفتی اشاره کرده می‌گوید: در حال حاضر هژمونی آمریکا به واسطه مبادلات پول نفت با دلار است و در صورتی که مبادلات پول نفت با ارزهایی غیر از دلار انجام شود، نفوذ و قدرت آمریکا متزلزل خواهد شد.

    برچسب ها