عصر خودرو

انارکی محمدی توضیح داد:

تاثیر عملکرد بانک مرکزی بر رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاثیر عملکرد بانک مرکزی بر رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان را تشریح کرد.

تاثیر عملکرد بانک مرکزی بر رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد انارکی محمدی  با اشاره به نارضایتی رئیس بانک مرکزی از رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان، اظهار داشت:رتبه ایران تنها در یکی از شاخص های بهبود فضای کسب و کار  ارتقا پیدا کرد و متاسفانه در باقی شاخص ها این پارامتر اقتصادی شاهد نزول رتبه بودیم و جمع بندی این شاخص ها در نهایت باعث شده است که جایگاه ایران در این موضوع کاهش پیدا کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر بهبود فضای کسب و کار، ادامه داد: تثبیت قیمت ارز در ارتقا جایگاه ایران در بحث بهبود فضای کسب و کار تاثیر بسزایی دارد، اما در حال حاضر عدم ثبات قیمت ارز در ایران در واقع کشور ما را به عنوان کشور ریسک پذیر به دنیا معرفی کرده است.

    نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: در شرایطی که به عنوان کشورهای ریسک شناسایی می شویم، سرمایه گذار تمایلی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در بخش های مختلف ندارد، بنابراین برای تلطیف فضای کسب و کار باید اقداماتی داشته باشیم.

    وی گفت: این اقدامات باید در راستای ثابت قیمت ارز باشد تا سرمایه گذارخارجی با اطلاع و اطمینان از آینده سرمایه گذاری جذب ایران شود.

    انارکی محمدی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به تاثیر عملکرد بانک مرکزی بر تلطیف فضای حضور سرمایه گذار در ایران اشاره کرد و بیان داشت: بانک مرکزی با تثبیت قیمت ارز و مدیریت بازار می تواند در ارتقا جایگاه فضای کسب و کار تاثیر بسزایی داشته باشد، اما شاهدیم که رئیس بانک مرکزی به جای اقدام در این زمینه اعلام نارضایتی کرده است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: عملکرد بانک مرکزی در ثبات قیمت ارز مناسب نبود و از بهمن ماه سال گذشته شاهد نوسان در نرخ دلار هستیم، بنابراین انتظار می رود که برای بهبود فضای کسب و کار بانک مرکزی از خود شروع کند.

    این نماینده مجلس به پیام کاهش جایگاه ایران در موضوع بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش رتبه فضای کسب و کار ایران در مقیاس جهانی حاکی از آن است که ما در کشور در حوزه های چون مالیات، ساخت و ساز و تجارت فرامرزی و پارامتر های دیگر عملکرد مناسبی نداشتیم.

    نماینده مردم رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به قانون تجارت بیان داشت: قانون تجارت از سال 82 در حال اصلاح و هنوز قانون به نحو درست اجرایی نشده است، بنابراین اگر می خواهیم در رتبه کسب و کار ارتقا پیدا کند، لازم است همه دستگاه ها دست به دست هم بدهند و دراین زمینه مجلس می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین انتظار می رود که مجلس قوانین را ساده و روان کند، به نحوی که قوانین زاید از سر راه رشد اقتصادی برداشته شود، اما متاسفانه قانون تجارت 1280 ماده دارد که نمی تواند پاسخگو باشد.

    برچسب ها