عصر خودرو

بزودی مذاکرات نفتی اربیل و بغداد آغاز می شود

عصر بازار- منابع غیررسمی در کردستان عراق اعلام کردند بزودی دور جدیدی از مذاکرات اربیل و بغداد برای حل موضوع نفت در سطح بالا انجام می شود.

بزودی مذاکرات نفتی اربیل و بغداد آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، این منابع روز شنبه به رسانه های محلی در کردستان عراق گفتند بزودی هیاتی از کردستان عراق با ریاست نخست وزیر یا معاون نخست وزیر اقلیم راهی بغداد می شود تا مذاکرات خود را با دولت مرکزی در خصوص موضوع نفت آغاز کند.
    این منابع افزودند: دور جدید مذاکرات اربیل و بغداد در سطح بالا بعد از آن می آید که هیاتهای دو طرف در مذاکرات غیررسمی به توافقات اولیه در خصوص موضوع نفت دست یافته اند.
    کارشناسان کرد عراقی بر این باور هستند که با حل موضوع نفت بین اربیل و بغداد مشکلات دو طرف بطور کامل حل و فصل خواهد شد.
    اربیل و بغداد که بعد از اعلام پایبندی اربیل به قانون اساسی عراق و ابطال نتایج همه پرسی توسط دادگاه عالی فدرال عراق مذاکرات خود را آغاز کرده اند در 5 ماه گذشته موفق به حل شمار زیادی از اختلافات فیمابین شده اند.
    موضوع صادرات نفت کردستان عراق یکی از موضوعات مهم اختلافی بین اربیل و بغداد می باشد که بعد از آغاز صادرات مستقل نفت توسط تشکیلات کردستان عراق در سال 2012 میلادی هنوز لاینحل باقی مانده است.
    قانون بودجه عراق در سال میلادی جاری تشکیلات اقلیم را ملزم به صادرات روزانه 250 هزار بشکه به بازارهای جهانی از طریق شرکت نفتی سومو وابسته به وزارت نفت عراق کرده است.

    برچسب ها