عصر خودرو

دور جدید واگذاری سهام دولتی از ۲۸ فروردین کلید می خورد

عصر بازار- مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: نخستین مزایده سال ۱۳۹۷، با حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام قابل واگذاری شرکت ها و بنگاههای دولتی، ۲۸ فروردین ماه انجام می شود.

دور جدید واگذاری سهام دولتی از ۲۸ فروردین کلید می خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سید جعفر سبحانی افزود: این بزرگ ترین مزایده است که در بخش دامپروری، صنایع و فرش انجام می شود.
    وی اظهارداشت: در این مزایده بزرگ حدود 12 بنگاه و شرکت دولتی واگذار می شود و متقاضیان تا آخرین ساعت اداری روز 27 فروردین ماه فرصت دارند قیمت های پیشنهادی خود را به سازمان خصوصی سازی اعلام کنند تا مزایده ساعت 14 روز 28 فروردین برگزار شود.
    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین درباره در خصوص موارد مزایده در این روز گفت: 100 درصد شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری مغان با قیمت پایه 2 هزار و 220 میلیارد تومان که 10 درصد به صورت حصه نقدی و بقیه اقساط هشت ساله، 40 درصد شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری پارس به قیمت پایه 220 میلیارد تومان و شرکت ملی کشت و 100 درصد صنعت دامپروری سفید رود رشت با قیمت پایه یک هزار و 550 میلیارد تومان جزو شرکت های دامپروری هستند که واگذار می شوند.
    وی اظهارداشت: همچنین شرکت توسعه نیشکر صنایع جانبی که سهم دولت در آن 20 درصد است به قیمت پایه یک هزار و 170 میلیارد تومان، 100 درصد شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به قیمت پایه 720 میلیارد تومان و شرکت لوله گستر اسفراین نیز به قیمت پایه 192 میلیارد تومان واگذار می شود.
    سبحانی اظهارداشت: شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران با قیمت 236 میلیارد تومان، سهم 100 درصدی شرکت پالایش نفت خوزستان با قیمت پایه 177 میلیارد تومان و نیروگاه زرند با قیمت پایه 175 میلیارد تومان نیز از دیگر بنگاه هایی هستند که در نخستین ماه سال 1397 واگذار می شود.
    به گفته وی 77 تخته فرش و جایگاه سوخت در چهارمحال و بختیاری هر 2 با قیمت پایه یک میلیارد تومان و شرکت عمران و مسکن سازان شرق با قیمت 22 میلیارد تومان و پیست سوارکاری رشت با حدود 2.5 میلیارد تومان بنگاه های دیگری هستند که واگذار می شوند.
    مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه درباره واگذاری های در سال 1396 گفت: واگذاری ها در سال 1395 بهتر از سال 1396 بود که از جمله دلایل آن می توان به تغییر دولت و در نتیجه جابه جایی اعضای هیات واگذاری اشاره کرد.
    وی با تاکید بر اینکه سال 1396 در بخش سهام عدالت سال پررونقی بود، گفت: در بخش سهام عدالت شاهد اتفاقات خوبی بودیم که تسویه حساب و سود سهام عدالت 19 گروه از مشمولان سهام عدالت، دریافت شماره شبای 40 میلیون نفر و پرداخت سود می توان اشاره کرد.
    واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی مشمول سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی از طریق مزایده یا عرضه در بورس انجام می شود و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون واگذاری اموال دولتی در قالب تهاتر با بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع شده است.
    آخرین مزایده سال 1396 در تاریخ 21 اسفند ماه با عرضه بیش از 90 هزار میلیارد ریال سهام، 21 اسفندماه در حوزه های دامپروری، تولید برق و مسکن برگزار شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو