عصر خودرو

عواقبی جدی در انتظار ترکیه، شاخص ها لرزیدند

عصر بازار- بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی با روند کاهشی همراه شدند در حالی که افت سهام شرکت های ژاپنی و افزایش قیمت ین در بازار ارز جهانی در پی حمله ترکیه به جنگنده روسی بازارهای دنیا را دچار تلاطم کرد.

عواقبی جدی در انتظار ترکیه، شاخص ها لرزیدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاخص آسیا پاسفیک با کاهش 0.1 درصدی به 134 واحد رسید در حالی که شاخص تاپیکس ژاپن افت 0.5 درصدی داشت و قیمت ین ژاپن نیز 0.3 درصد در مقایسه با دلار افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین، سرنگونی هواپیمای روسی توسط نیروهای ترک در نزدیکی مرز شمالی ترکیه با سوریه را یک اقدام جدی خواند و به ترکیه هشدار داد که عواقبی جدی در انتظار این عمل آنها خواهد بود.

    در این بین، شاخص استاکس افت 1.2 درصدی را در آخرین ساعات معاملاتی روز سه شنبه به ثبت رساند.

    جاسپر لائر، تحلیل گر ارشد بازار در موسسه CMC در این خصوص اظهار داشت: گستردگی حملات تروریستی از لحاظ جغرافیایی یک ناامنی جهانی را ایجاد کرده است. از حملات پاریس تا سرنگونی هواپیمای روسی، نشان می دهد سراسر جهان یکپارچه در ناامنی به سر می برد و این موقعیت، هر گونه امکان سرمایه گذاری را از بین می برد.

    بر این اساس، شاخص آسیا پاسفیک افت 2.5 درصدی را از ابتدای سال تا به حال تجربه کرده است در حالی که افت اقتصادی در چین و تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره، این متغیر را در سال جاری دستخوش تغییرات فراوان کرده است.

    اس اند پی استرالیا در آخرین لحظات معاملاتی با افت 0.1 درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت های انرژی و مواد اولیه دومین روز نزولی را پشت سر گذاشتند.

    شاخص کاسپی کره جنوبی نیز با تعییرات اندکی معامله شد در حالی که نیوزلند با افت 0.2 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها