عصر خودرو

ارمنستان:

قیمت گاز ایران از روسیه بالاتر است

عصر بازار- معاون وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان مدعی شد قیمت گاز پیشنهادی ایران به ارمنستان بالاتر از قیمت پیشنهادی روسیه است.

قیمت گاز ایران از روسیه بالاتر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، هایک هاروتیونیان، معاون وزیر زیرساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان گفت، قیمت گاز پیشنهادی ایران به ارمنستان بالاتر از قیمت پیشنهادی روسیه است.

    سفیر ایران در ارمنستان روز 12 فوریه گفته بود که در صورت علاقمندی طرف ارمنی تهران آماده فروش گاز به ایروان به قیمت مناسب است. اما طرف ارمنی می گوید، پیشنهاد جدی ای شامل قیمت های قابل قبول تر برای گاز از ایران دریافت نکرده است.

    در حال حاضر ارمنستان در قالب قرارداد سواپ گاز با برق، سالانه حدود 370 میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می کند که بعد از تبدیل به برق مجددا به ایران صادر می شود.

    هاروتیونیان افزود: «مذاکرات با طرف ایرانی بدون وقفه ادامه دارد، اما قیمتی که آنها پیشنهاد کرده اند بالاتر از قیمت گاز روسیه است. من پیشنهاد می کنم شما خودتان از سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بپرسید که وی بر چه اساسی اعلام کرده که ایران آماده فروش گاز با قیمتی مناسب به ایروان است.»

    معاون وزیر زیرساخت های انرژی ارمنستان خاطر نشان کرد که سفیر ایران قیمت مشخصی را اعلام نکرده که ایران بر اساس آن آماده عرضه گاز به ارمنستان باشد. وی گفت، قیمت گاز عرضه شده از سوی ایران به همسایه ها بسیار بالاست.

    «ما در حال مذاکره با طرف ایرانی هم در چهارچوب قرارداد گاز در برابر برق و هم عرضه گاز به مشتریان ارمنی هستیم اما من نمی توانم قیمت گاز ایران را اعلام کنم زیرا این یک راز تجاری متعلق به طرف ایرانی است.»

    بر اساس اعلام وزارت زیرساخت های انرژی ارمنستان، در سال 2017، واردات گاز این کشور از روسیه با 7 درصد افزایش به یک میلیارد و 996 میلیون متر مکعب رسید در حالی که میزان گاز وارداتی از ایران با 2.9 درصد رشد به 382.7 میلیون متر مکعب رسید.

    برچسب ها