عصر خودرو

بانک مرکزی ژاپن ۱۸ تریلیون ین سهام خریداری کرد

عصر بازار- بانک مرکزی ژاپن از اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد تقریبا ۱۸ تریلیون ین سهام خریداری کرده که از میزان سرمایه گذاری خارجی ها در بورس ژاپن نیز پیش افتاده است.

بانک مرکزی ژاپن ۱۸ تریلیون ین سهام خریداری کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، بانک مرکزی ژاپن از اواخر سال 2012 میلادی به بعد به عنوان بزرگ ترین خریدار سهام در بورس ژاپن شناخته می شود و خرید سهام توسط بانک ژاپن از مشارکت سرمایه گذاران خارجی برای خرید سهام در بورس این کشور سبقت گرفته است. 

    همچنین حجم خرید سهام توسط بانک مرکزی ژاپن حاکی از آن دارد که بازار این کشور به شدت وابسته به بانک مرکزی ژاپن است. بر اساس اعلام اپراتور بورس توکیو، سرمایه گذاران خارجی بین نوامبر سال 2012 میلادی تا اواخر مارس 2018 میلادی در حدود 12 تریلیون ین معادل 111 میلیارد دلار سهام از بورس های ژاپنی خریداری کرده اند و این آمار نشان می دهد که سرمایه گذاران خارجی بیشتر از آنکه سهام بفروشند، سهام خریداری کرده اند.

    بر همین اساس اطلاعات بانک مرکزی ژاپن نشان می دهد که این نهاد پولی در حدود 18 تریلیون ین در این بازه زمانی در بورس ژاپن سرمایه گذاری کرده است. همچنین طی سال های اخیر بورس ژاپن به دلیل برخی از سیاست های اقتصادی با نوساناتی روبرو شده؛ اما در حال حاضر شرایط خوبی را دنبال می کند.

    فروش سهام توسط سرمایه گذاران خارجی در سال گذشته مالی ژاپن به 625.5 میلیارد ین رسید. البته به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، ترس از روند نزولی اقتصاد جهانی و بلاتکلیفی در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا روند نزولی را در بازار سهام رقم زده است.

    برچسب ها