عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران؛

بورس کالا قصد ورود به قیمت گذاری خودرو را ندارد

عصر بازار- مدیر عامل بورس کالای ایران آخرین جزییات اوراق گواهی مشارکت سرمایه گذاری در خودرو را تشریح کرد.

بورس کالا قصد ورود به قیمت گذاری خودرو را ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران با بیان این مطلب گفت: اوراق گواهی مشارکت سرمایه گذاری در خودرو با هدف کمک به شرکت های خودرو سازی برای گسترش خط تولید و ایجاد یک پلت فرم تولیدی جدید از محصولات قبل و یا محصول جدید اضافه کند و برای این امر نیازمند منابع مالی است که برای محقق کردن منابع مالی می تواند استقراض کند و یا بجای استقراض اوراق تحت عنوان گواهی مشارکت یا گواهی مشارکت در خط تولید را منتشر کند.

    سلطانی نژاد ادامه داد: افرادی که در این کار مشارکت می کنند می توانند در پایان راه اندازی این پلت فرم یا نقدینگی خود را به علاوه سود تحویل بگیرند و یا اقدام به تحویل خودرو کنند.

    مدیر عامل بورس کالای ایران با بیان فراهم بودن شرایط در بورس کالا برای مشارکت جمعی یادآور شد: هر فرد می تواند با داشتن حداقل سرمایه برای خرید یک خودرو در این طرح سرمایه گذاری کند و در ادامه افراد خریدار می توانند این اوراق را در بازار ثانویه به فروش برسانند و در صورتی که فرد خریدار پس از خرید این اوراق از خرید منصرف شود این اختیار را دارد تا اوراق را در بازار ثانویه به فروش برساند.

    سلطانی نژاد در این خصوص تاکید کرد: با این وجود یک بازار ثانویه هم برای انصراف دهندگان و افرادی که قصد تحویل گرفتن خودور را ندارند و به دنبال کسب سود در بازار مالی این اوراق هستند، ایجاد خواهد شد که این طرح به ایجاد یک بازار ثانویه برای انصراف دهندگان کمک خواهد کرد.

    وی در توضیح مزیت های طرح اوراق گواهی مشارکت سرمایه گذاری در خودرو بیان کرد: این طرح علاوه بر این که به نفع خودرو ساز خواهد بود به نوعی هم موجب تامین مالی معامله گران خواهد شد، اما با این تفاوت که این تامین مالی علاوه بر نرخ سود رایج بانکی متاثر از نوسانات قیمت خودرو در بازار نیز خواهد بود.

    مدیر عامل بورس کالای ایران در توضیح مزیت های این طرح برای تنوع در عرضه خودرو تصریح کرد: طرح اوراق گواهی مشارکت سرمایه گذاری عرضه خودرو را هم متنوع خواهد کرد و ما عرضه کنندگان متنوعی برای خودرو خواهیم داشت که در این حالت کسانی که این گواهی را داشته باشند قادر به  تحویل خودرو خواهند بود و در عین حال می توانند این گواهی را به شخص دیگری واگذار کنند بنابراین منابع عرضه خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: این اوراق قصد ورود به سیستم قیمت گذاری خودرو را ندارد، ولی سرمایه گذاران می توانند برای خرید این اوراق براساس قیمت رایج خودرو، محصول خود را تعیین کنند چه بسا افرادی در زمان بلند مدت بتوانند توانایی خرید داشته باشند نیز امکان خریداری این اوراق را دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها