عصر خودرو

بر اساس اطلاعیه مندرج در کدال

مدیر عاملی شرکت بورسی سایپا رسما به جمالی رسید

عصر بازار: با تودیع و معارفه که اوایل این هفته صورت گرفت مهدی جمالی بطور رسمی به عنوان مدیر عامل شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) انتخاب شد.

مدیر عاملی شرکت بورسی سایپا رسما به جمالی رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، براساس اطلاعات مندرج در کدال سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، ابراهیم آقا پور سرپرست معاونت مالی و اقتصادی سایپا با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس ضمن تایید این خبر اعلام کرده است: مهدی جمالی از روز شنبه 9 خرداد ماه جاری به طور رسمی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت خودرو سازی سایپا منصوب شده است.

    پیش از این سعید مدنی سکاندار شرکت خودرو سازی سایپا بود که با بازنشستگی وی از این پس جمالی بر صندلی وی تکیه خواهد زد.

    مدنی در حالی از سایپا خداحافظی می کند که با زیان انباشته 801 میلیارد 67 میلیون و 900 هزار تومانی در پایان سال مالی 93 مواجه بوده و باید جمالی که دانش آموخته مهندسی مالی است برای کاهش آن چاره ای بیاندیشد. چرا که در غیر این صورت سایپا با ماده 141 قانون تجارت مبنی بر اعلام ورشکستگی و کاهش سرمایه مواجه خواهد بود.

    عمده زیان انباشته سایپا از بابت هزینه های مالی سنگینی است که با وجود شناسایی سود عملیاتی هر گونه درآمدی را در خود می بلعد. عمده این هزینه ها بابت طرح های توسعه ای غیر مولد و بدون برگشت سرمایه ای بوده که در موقعیت های جغرافیایی مختلف احداث و بهره برداری شده اند.

    سایپا در حالی برای پایان عملکرد 12 ماهه حسابرسی نشده اصلاحی خود مبلغ 9 ریال سود محقق کرده که در صورت های مالی تلفیقی (گروه سایپا) این رقم مبلغ 602 ریال زیان ثبت شده است.

    این شرکت همچنین در بودجه برآوردی سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 94 برای هر سهم خود مبلغ 5 ریال عایدی پیش بینی کرده در حالی که برای بودجه برآوردی تلفیقی (گروه) این رقم با 313 ریال زیان پیش بینی شده است.

    بر اساس این گزارش، کارنامه مدیر عامل جدید سایپا نشان می دهد که وی با بازار سرمایه آشنا است و همواره در شرکت های بورسی فعالیت داشته است. مهدی جمالی دارای مدرک تحصیلی دکترای مدیریت اقتصاد (مهندسی مالی) است .
    در سوابق حرفه‌ای‌ وی می توان به معاونت طرح و برنامه سازمان اتکا، مدیر کل اقتصادی سازمان بازنشستگی کشوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و مدیر عاملی شرکت لیزینگ صنعت و معدن از سال 87 تاکنون اشاره کرد.

    جمالی همچنین مشاور عالی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، عضویت در هیات مدیره انجمن بین‌المللی مالی و لیزینگ IFLA و شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی و سرمایه‌گذاری ایران خودرو را در کارنامه شغلی خود دارد.

    وی پیش از این به عضویت هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آمده بود و رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری ایران خودرو نیز بوده است.

    چندی پیش نیز حسن امیری هنزکی با استعفاء از سمت خود در معاونت مالی و اقتصادی سایپا به سازمان بورس و اوراق بهادار رفت تا ریاست اداره نظارت بر اطلاعات مالی بیش از 400 شرکت بورسی و فرابورسی را بر عهده گیرد.