عصر خودرو

در جریان کنفرانس پاریس صورت گرفت

اهدای ۲.۸ میلیارد دلار از سوی کشورهای مختلف به لبنان

عصر بازار- یکی از مشاوران ارشد نخست وزیر لبنان گفت کشورهای مختلف در جریان کنفرانس پاریس که با هدف حمایت از اقتصاد لبنان برگزار شد متعهد شدند ۲.۸ میلیارد دلار به صورت وام و کمک های مالی به این کشور بپردازند.

اهدای ۲.۸ میلیارد دلار از سوی کشورهای مختلف به لبنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ندیم مونلا به خبرنگاران گفت: از این مبلغ، 1.8 میلیارد دلار به شکل وام‌های امتیازی و 800 میلیون دلار به شکل کمک‌های بلاعوض خواهد بود.

    فرانسه اعلام کرد برای حمایت از اصلاحات ساختاری اقتصادی در لبنان که با آثار جنگ در کشور همسایه خود یعنی سوریه مواجه است، 550 میلیون یورو ( 672 میلیون دلار) اختصاص خواهد داد. اهدا کنندگان بین المللی در جریان کنفرانس پاریس به دنبال راهی برای وادار کردن لبنان به اصلاحات ساختاری هستند که لبنان شدیدا به آنها نیاز دارد. دولت لبنان امیدوار است بتواند در برنامه خود برای جذب 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی موفق شود.

    ژان ایو لودریان- وزیر خارجه فرانسه- در جریان افتتاح کنفرانس گفت: فرانسه مبالغ قابل توجه 400 میلیون یورو به شکل وام و 150 میلیون یورو به شکل کمک‌های بلاعوض را به لبنان اهدا می کند.

    لبنان که یکی از بالاترین سطوح بدهی در جهان را دارد امیدوار است در فاز نخست از برنامه جذب سرمایه گذاری خود، 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای نوسازی زیرساخت‌های خود را جذب کند. این پروژه ها شامل جاده‌ها، افزایش ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های برق و حمل و نقل عمومی هستند.

    سعد حریری- نخست وزیر لبنان- هم با بیان این که لبنان کشور کوچکی است که با چالش های سیاسی، اقتصادی و امنیتی عظیمی مواجه است گفت: این چالش‌ها با بحران ورود آوارگان سوری به لبنان تشدید شده است. حریری خواهان حمایت‌های مالی جامعه جهانی شد. وی افزود: بهبود لبنان باید آغاز شود. چالش امروز این است که روند منفی در رشد و افزایش فقر و بیکاری معکوس شود و دولت باید نقش اصلی را ایفا کند.

    برچسب ها