عصر خودرو

واریز ۴۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت قبل از مجامع سال ۹۶

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان سود قبل از مجامع امسال برای مشمولان واریز می شود.

واریز ۴۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت قبل از مجامع سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، جعفر سبحانی گفت: مشمولانی که اقدام به ارائه شماره شبای بانکی خود بعد از واریز نوبت دوم سود نقدی کرده‌اند، بیش از 4 میلیون نفر هستند که انتظار می‌رود تا یک ماه آینده بتوانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

    به گفته وی، در حال حاضر 7 میلیون نفر از مشمولان هنوز اطلاعات خود را در سامانه سهام عدالت درج نکرده‌اند که هم اکنون می‌توانند با مراجعه به این سامانه شماره شبای حساب بانکی به منظور دریافت سود سهام عدالت را درج کنند.

    آغاز تسویه گروه بیستم

    سبحانی در ادامه با بیان اینکه از 20 گروه مشمول دریافت سهام عدالت هم اکنون سود دوره عملکرد سال مالی 95 برای مشمولان 19 گروه از مشمولان واریز و تسویه کامل شده است، افزود: آخرین گروه مشمولان سهام عدالت شامل کارمندان دولت و دستگاههای اجرایی و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شوند که با توجه به فرایند دریافت سود از شرکت‌های سبد سهام عدالت، از 28 اسفند ماه به تدریج تسویه با مسمولان گروه بیستم سهام عدالت آغاز شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد مشمولان گروه بیستم بنابر نوع بانک‌های اعلام شده برای واریز سود نقدی از تعداد متفاوتی برخوردارند، افزود: به طور مثال مشمولان کارمندان دولت و دستگاه‌های اجرایی بالغ بر 9 میلیون نفر هستند که در 8 فروردین ماه فرایند تسویه با مشمولان این گروه از طریق 12 بانک آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه مطالبات سود مشمولان گروه بیستم رقمی در حدود 450 میلیارد تومان است، ادامه داد: با توجه به فرصت شرکت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای واریز سود نقدی سال مالی 96 سهامداران تا تیر ماه امسال و سایر شرکت‌های باقیمانده انتظار می‌رود تا قبل از فصل مجامع امسال شرکت‌های بورسی فرایند تسویه حساب سود عملکرد دوره مالی 95 با مشمولان سهام عدالت بطور کامل انجام شود.

    به گفته سبحانی، با تسویه حساب آخرین گروه مشمول دریافت سهام عدالت همه مشمولانی که در موعد مقرر شماره شبای بانکی  خود را به سامانه سهام عدالت داده بودند، موفق به دریافت سود نقدی شده‌اند.

    4 میلیون مشمول در صف انتظار

    مشاور سازمان خصوصی سازی ادامه داد: آن دسته از مشمولانی که اقدام به ارائه شماره شبای بانکی خود پس از 12 بهمن ماه و یا بعد از واریز نوبت دوم سود نقدی شده‌اند، بیش از 4 میلیون نفر هستند که با توجه به فرایند راستی آزمایی انجام شده انتظار می‌رود، دستکم تا یک  ماه آینده و تا قبل از آغاز فصل مجامع شرکت‌های بورسی در تیرماه بتوانند سود سهام سال مالی 95 خود را دریافت کنند.

    سبحانی با بیان اینکه از ابتدای واریز سود نقدی تاکنون کمی بیش از 2700 میلیارد تومان سود نقدی به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است، گفت: غالبا سود سهام برای مشمولان سهام عدالت که کد شبای حساب بانکی آن‌ها در بانک‌های خصوصی قرار داشته واریز شده، اما در بانک‌های بزرگتر و دولتی همچنان فرایند تسویه حساب ادامه دارد.

    وی از انتظار برای بررسی لایحه جدید آزاد سازی سهام عدالت پس از آغاز فعالیت مجلس در سال جدید سخن گفت و در عین حال با اشاره به برنامه سازمان خصوصی سازی در سال جدید گفت: بزرگ‌ترین مزایده بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به ارزش 6500 میلیارد تومان برای واگذاری در روز سه شنبه 28 فروردین ماه روانه میز فروش می‌شود و این در حالی است که برنامه واگذاری شرکت‌های جدید در سال جاری پس از برگزاری نخستین جلسه هیات واگذاری مشخص خواهد شد.

    برچسب ها