عصر خودرو

وزیر اقتصاد مطرح کرد :

بازگشت اقتصاد به ریل با ثبات

عصر بازار- وزیر اقتصاد با اشاره به پرهیز دولت از اقدامات ناگهانی و برهم زننده جو روانی اقتصاد ملی، افزود: بزودی به ریل باثبات اقتصاد باز می‌گردیم.

بازگشت اقتصاد به ریل با ثبات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، مسعود کرباسیان با تاکید بر اینکه بزودی به ریل باثبات اقتصاد بازمی‌گردیم، گفت: کالای ایرانی با کیفیت، رقابتی و مطلوب است که می‌تواند به آن سوی مرزها راه پیدا کند؛ این در حالی است که تولید این نوع کالاها نیز به حمایت دولت و جدیت بخش‌خصوصی در کار با بهره‌وری بالا و دقیق وابسته ‌است و مولفه‌هایی مانند افزایش بهره‌وری در سطح کار و تولید، استفاده از تکنولوژی‌های روزآمدتر و همچنین توجه به نیازهای بازارهای مقصد است که می‌تواند در کنار تسهیل فرآیند صادرات، زمینه‌های توسعه این بخش را فراهم آورد.

    وزیر امور اقتصای و دارایی اظهارداشت: امروز باید با صداقت بگویم که هم دولت و هم بخش‌خصوصی نیازمند بازنگری در برخی مولفه‌ها هستند؛ البته دولت در راستای اجرای شعار امسال، با تمام توان سعی‌اش را به کار گرفته که مسئولیت‌های خود در جهت حمایت از تولید صادرات محور را انجام دهد.

    کرباسیان ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی به دلیل مشخصات بومی ایران، عموما ترجیح می‌دهد که در شراکت با کارآفرین ایرانی مجموعه‌ای را تاسیس کند یا در آن سرمایه‌گذاری داشته‌ باشد؛ چرا که سرمایه‌گذارخارجی اطلاعات کافی از بافت سیاسی کشور، وضعیت اقلیمی و منطقه‌ای، قوانین و مقررات و اصول کار در ایران ندارد و حتی همین موضوعات گاهی باعث می‌شود که او قید کار در ایران را بزند. این یک سیاست ملی است که بهره‌مندی از مزیت‌های خارجی با همکاری بخش‌خصوصی ایرانی صورت گیرد.

    وی تاکید کرد: امروز وزارت امور اقتصادی و دارایی به طور قطع اعلام می‌کند پشتیبان بخش‌خصوصی در جذب سرمایه‌گذار خارجی است. در این راه بخش‌خصوصی می تواند از تمام امکانات فنی، قانونی و مشاوره‌ای وزارت اقتصاد استفاده کند.

    وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شاخص رفتارهای دولت پرهیز از اقدامات ناگهانی و برهم زننده جو روانی اقتصاد ملی است. این رسالت ما است که در جهت حفظ ثبات اقتصادی از هرگونه ابلاغ‌بخشنامه، آیین‌نامه، تغییر رویه‌ها و هر اقدامی که به صورت آنی نظم اقتصاد را برهم می‌زند، دوری کنیم.

    به گفته کرباسیان، وزارت اقتصاد به این مهم توجه خواهد داشت و می‌توانیم این قول را به کارآفرینان و مردم بدهیم که به طور حتم فرآیند تصمیم‌گیری‌ها به هیچ عنوان بدون اطلاع، دفعتی، بدون پشتوانه و مشورت کارشناسی نخواهد بود. البته که توجه به این موضوع براساس قانون بهبود مستمر فضای کسب‌ و کار تکلیف قانونی دولت نیز است.

    برچسب ها