عصر خودرو

در پی تخفیف‌های جذاب صورت می‌گیرد ؛

برنامه شرکت‌های نفتی هندی برای دو برابر کردن واردات نفت از ایران

عصر بازار- در سایه تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ صادرات نفت خود در بازارهای آسیایی و ارائه مشوق‌های چشمگیر، شرکت‌های نفتی هند قصد دارند واردات نفت خود از ایران را دو برابر کنند.

برنامه شرکت‌های نفتی هندی برای دو برابر کردن واردات نفت از ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، شرکت‌های پالایشگاهی نفتی هندی قصد دارند واردات نفت خود از ایران را در سال مالی 2018، 2019 به حدود دو برابر افزایش دهند.

    منابع آگاه اعلام کردند:‌این تصمیم هندی‌ها در پی ارائه مشوق‌های قابل توجه از سوی تهران بوده‌ است. افزایش خرید نفت ایران از سوی هندی‌ها به ایران کمک می‌کند تا نفوذ خود را در سومین کشور واردکننده نفت جهان افزایش دهند.

    هم اکنون مشوق‌هایی که ایران در صادرات نفت خود ارائه می‌دهد از دیگر کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه نظیر عربستان صعودی بهتر به نظر می‌رسد.

    اخیراً ایران به شرکت‌های چینی پیشنهاد داده است،‌در صورتی که واردات نفت خود را افزایش دهند به آنها در حمل و نقل محموله نفتی تخفیف قابل توجهی ارائه خواهند داد.

    منابع آگاه اعلام کردند:‌شرکت‌های نفتی و پالایشی هندی نظیر شرکت نفت هند ، شرکت پالایشی و پتروشیمی مانگالور، هندوستان‌ پترولیوم و بهارات پترولیوم قصد دارند به طور متوسط روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت از ایران وارد کنند. این خبر از سوی 4 منبع آگاه دیگر مورد تأیید قرار گرفته است.

    این 4 شرکت بزرگ هندی سال گذشته مالی به طور متوسط روزانه 205 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده‌اند. هند پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران محسوب می‌شود تا پیش از اعمال تحریم‌های نفتی ، ایران نیز پس از عربستان دومین صادرکننده نفت به هند محسوب می‌شد.

    البته از زمان لغو تحریم‌های نفتی ایران توانسته است تا حدودی در بازپس گرفتن سهم خود از بازار نفت هند موفق عمل کرده و هم اکنون پس از عربستان و عراق سومین صادرکننده نفت به این کشور محسوب می‌شود.

    آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد، عراق توانسته است از ماه آوریل سال گذشته جای عربستان را به عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده نفت هند بگیرد، البته آمارهای رسمی در این زمینه هنوز در دسترس نیست. سال گذشته میلادی پالایشگاه‌ها و شرکت‌های نفت دولتی هند در اعتراض به عدم واگذاری طرح توسعه میدان نفتی فرزاد ب از سوی ایران واردات نفت خود از ایران را کاهش داده‌اند، اما پس از دیدار وزای نفت ایران و هند در دهلی نو وزیر نفت هند اعلام کرد شرکت‌های نفت هندی واردات نفت خود از ایران را افزایش خواهند داد.

    زنگنه نیز اعلام کرد: شرکت‌های پالایشی دولتی و خصوصی هندی قرار است در سال مالی 2018 ـ 2019 روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران دریافت کنند.

    برچسب ها