عصر خودرو

یک نماینده مجلس :

نرخ تورم امسال، زیر ۱۵ درصد نخواهد بود

عصر بازار- یک نماینده مجلس گفت: شرایط اقتصادی می‌گوید، امسال تورم زیر ۱۵ درصد نخواهد بود.

نرخ تورم امسال، زیر ۱۵ درصد نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نرخ تورم در سال 97 را ارزیابی کرد و اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور به سمت دو رقمی شدن نرخ تورم پیش می رود یعنی امسال بهبود نرخ تورم رقم نمی خورد و وضعیت بازار، چرخش اقتصادی و داد و ستدهای مالی حاکی از افزایش تورم است نه کاهش.

    وی ادامه داد: دولت سال گذشته توانست تورم را کنترل کند اما آن برنامه ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور کارساز نیست و دست دولت تا حدودی برای این کار خارج از ابتکار عمل است.

    نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت ارز به بیش از 5 هزار تومان، گفت: در شرایطی که برای هر دلار خارجی باید 5 هزار تومان پرداخت کرد، افزایش تورم قطعی است، مگراینکه دولت بتواند معجزه کند و ناگهان ارز را به 3هزار تا 3500 تومان برگرداند و نرخ پیش بینی شده در بودجه را عملیاتی کند.

    یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت نمی تواند نرخ تورم را کاهش دهد، تصریح کرد: با شرایط اقتصادی کشور ارزیابی که از نرخ تورم به ذهن می رسد این است که این نرخ افزایش می یابد و دو رقمی می شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با تاکید براینکه نمی توان عددی برای نرخ تورم اعلام کرد، گفت: هر عددی برای نرخ تورم قابل قبول نیست، تورم بالای 15 درصد در شرایطی که بر درآمد کارگران و کارمندان حاکم است قابل قبول نیست اما شرایط اقتصادی می گوید تورم زیر 15 درصد نخواهد بود.

    برچسب ها