عصر خودرو

آمارهای جالب از اوضاع اقتصادی و منابع درآمدی باشگاه منچستر یونایتد

عصر بازار- فوربس در گزارشی اعلام کرد با وجود آن که انتظار می رود این باشگاه امسال در درآمدزایی رکوردشکنی کند، ارزش ذاتی سهام آن پایین تر از ارزش بازاری فعلی آن است.

آمارهای جالب از اوضاع اقتصادی و منابع درآمدی باشگاه منچستر یونایتد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فوربس با ارزیابی سهام باشگاه منچستر یونایتد، ارزش هر سهم این باشگاه را 18 دلار برآورد کرده است که پایین تر از بهای فعلی سهام این باشگاه در بازارها است. فوربس معتقد است این باشگاه تا پایان سال فوتبالی 2017 موفق خواهد شد رکورد درآمدزایی را بشکند و درآمدی در حدود 600 میلیون پوند به دست آورد. با این حال انتظار می رود به دلیل افزایش هزینه های عملیاتی، حاشیه سود سهام این باشگاه کاهش یابد. از آنجا که باشگاه منچستر امسال در لیگ اروپا شرکت کرد، به دلیل الزامات قراردادی مجبور است مبلغ قرارداد بازیکن های خود را تا 12 درصد افزایش دهد و انتظار می رود این روند تا پایان سال مالی 2018 ادامه یابد.

    تا پایان سال مالی 2018 که در ماه ژوئن خاتمه می یابد، فوربس انتظار دارد درآمد سالانه منچستر یونایتد در مقایسه با درآمد مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش یابد و به 595 میلیون پوند برسد. بخش مهمی از درآمد باشگاه منچستر را درآمدهای تبلیغاتی تشکیل می دهد که در قالب قراردادهای اسپانسری چون خرده فروشی، کالاهای تجاری و مشارکت در پوشاک به دست می آید. درآمدهای این چنینی باشگاه منچستر یونایتد از هنگامی که این باشگاه به قرارداد 13 ساله همکاری با نایک خاتمه داد و در فصل 2014-15 میلادی آدیداس را جایگزین آن کرد، افزایش یافته است. از آن هنگام درآمد های باشگاه از تولیدکنندگان کیت ها از حدود 25 میلیون پوند در هر فصل به 75 میلیون پوند در هر فصل رسیده است.

    منچستر برایاسپانسری  پیراهن های خود نیز از سال 2014 با خودروسازی "شورلت"  قراردادی امضا کرد که منجر به تقویت درآمد زایی این باشگاه شد. با پا بر جا بودن قرارداد های چندجانبه، انتظار می رود تا زمان امضای قراردادهای بعدی درآمد باشگاه با شیبی ملایم افزایش یابد. پیش بینی می شود درآمد حاصل از امور تجاری باشگاه منچستر در سال مالی 2018، با 2.5 درصد افزایش به 282 میلیون پوند برسد.

    از سال مالی 2016 تاکنون، درآمدهای ناشی از واگذاری حق پخش این باشگاه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. انجمن فوتبال انگلیسی لیگ جزیره با امضای قراردادی به ارزش 2.9 میلیارد پوند در سال، حق پخش مسابقات فوتبال را در سال های 2016-17تا 2018-19 واگذار کرد که این قرارداد به تمامی تیم های شرکت کننده در لیگ، منافع زیادی می رساند. بدین ترتیب انتظار می رود درآمدهای باشگاه در سال های آتی از محل حق پخش مسابقات افزایش یابد.

    منبع دیگر درآمدزایی باشگاه، درآمدهایی است که به "در آمدهای روز مسابقه" معروف هستند و از محل فروش بلیط تولید می شوند. این درامد ها کاملا بستگی به تعداد مسابقات خانگی در طول فصل، نحوه قیمت گذاری بلیط ها و میانگین تماشاچیان دارد. منچستر در سال 2017-18 در 26 بازی خانگی به میدان رفته و یا خواهد رفت که هر چند اندکی کمتر از 31 مسابقه خانگی فصل قبل است، اما همین تفاوت اندک باعث خواهد شد درآمدهای روز مسابقه 8 درصد کاهش یابد و بنابر پیش بینی های فوربس به 101 میلیون پوند برسد.

    برچسب ها