عصر خودرو

معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد:

وصول ۵۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده در سال ۹۶

عصر بازار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از وصول ۵۸ هزار میلیارد تومان با ۹۶ درصد تحقق در سال ۹۶ خبر داد.

وصول ۵۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، محمد مسیحی در رابطه با وضعیت درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در سال 96 اظهار داشت: سال گذشته در رابطه با این مالیات 96 درصد درآمدها به نسبت ارقام مصوب تحقق داشتیم.

    معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: وصول مالیات ارزش افزوده نسبت به سال 95 بالغ بر 20 درصد رشد داشته است.

    وی با تأکید بر اینکه در مجموع حدود 58 هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده و عوارض شهرداری وصول شده است، بیان کرد: از این میزان حدود 17 هزار میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها پرداخت شد و 41 هزار میلیارد تومان آن مالیات بوده است.

    معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سازمان بر روی استرداد مالیات به صادرکنندگان تأکید دارد، گفت: حدود 1270 میلیارد تومان سال 96 مسترد شد و در این بخش تلاش مضاعف صورت گرفت تا مطالبات آنها پرداخت و تسویه شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که همواره یکی از مطالبات صادرکنندگان طولانی شدن استرداد مالیات ارزش افزوده است، افزود: در دو سال گذشته 2600 میلیارد تومان استرداد داشتیم و یکی از برنامه‌ها و اولویت سازمان مربوط به کاهش زمان استرداد است و در این راستا بخشنامه و تنخواهی تعریف شد تا بتوان تسریع و تسهیل ایجاد کرد.

    وی با اشاره به برنامه‌های مودی محوری ادامه داد: تحقق 96 درصدی درآمدها در حالی رقم خورده که افزایش نرخ مالیات نداشتیم و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در جهت رفع مشکلات با محوریت مؤدیان بوده است.

    برچسب ها