عصر خودرو

مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی :

واریز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت

عصر بازار- مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی از واریز بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت تا کنون خبر داد.

واریز دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، سیدجعفر سبحانی، افزود: واریز سود 20 گروه از مشمولین سهام عدالت آغاز شده  و تا قبل ازعید با 19 گروه از سهامداران به طور کامل تسویه حساب شد و تنها یک گروه باقی‌ماند که آن هم شامل شاغلین وکارکنان دستگاه های‌اجرایی و بازنشستگان کشوری و لشگری و کارمندان تامین‌اجتماعی بودند که واریز سود بخش کوچکی از آنها در 28 اسفند ماه کلید خورد.

    وی افزود: واریز سود این گروه از  آخر اسفندماه آغاز شد و ما همان زمان اعلام کردیم واریز سود این گروه به تدریج انجام می‌شود زیرا اخذ سود و مجموعه پولی که لازم است از این شرکت‌ها گرفته شود تا به این گروه از مشمولین داده شود حدود 460 میلیارد تومان است و این رقم را یک‌باره نمی‌توانیم از شرکت‌ها دریافت کنیم.

    سبحانی خاطر نشان کرد: سود بخش کوچکی از این گروه را پرداخت کرده ایم و طی روزهای آینده نیز مابقی مبالغ را تسویه خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه حدود 9 میلیون نفر مشمولین گروه بیست هستند، افزود: سود این افراد یکسان نیست و به عنوان مثال اگر فردی530 هزار تومان سهام داشته باشد حدود 80 هزار تومان سود دریافت خواهد کرد.

    مشاور رییس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی ها از پایان واریز سود سهام عدالت چه زمانی است، خاطر نشان کرد: تصور می شود واریز سود سهام عدالت گروه بیستم تا پایان فروردین ماه به اتمام برسد.ضمن اینکه افرادی که به تازگی شماره شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کرده اند پس از راستی آزمایی شماره ها  توسط سیستم بانکی واریز سودشان آغاز می شود.

    هنوز تصمیمی برای واریز سود مشمولان متوفی سهام عدالت گرفته نشده است

    وی در پاسخ به این پرسش که سود سهام عدالت وراث متوفیان سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود، گفت: فرآیند پرداخت سود توسط کارشناسان سازمان خصوصی سازی در حال بررسی است  و احتمالا  واریز سود به این مشمولان پس از پایان فرآیند آغاز می شود .

    مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، تا کنون دستور العمل خاصی برای واریز سود سهام عدالت به وراث متوفیان تدوین نشده است،  اظهار داشت: تدوین این دستور العمل در دستور کار  بوده و برنامه ریزی هایی نیز انجام شده است.

    برچسب ها