عصر خودرو

نماینده مردم زاهدان در مجلس:

خرید کالای ایرانی رونق بخش اقتصاد کشور است

عصر بازار- نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: خرید کالای ایرانی علاوه بر ایجاد اشتغال و ریشه کنی معضل بیکاری زمینه ساز رونق اقتصاد کشور است.

خرید کالای ایرانی رونق بخش اقتصاد کشور است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، علیم یارمحمدی پنجشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: داشتن اقتصادی قوی نیازمند توجه ویژه به تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی است.
    وی افزود: توجه به تولیدات داخلی بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان را برطرف می کند.
    یارمحمدی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی باید با ارتقاء کیفیت کالاهای تولیدی خود مردم را برای مصرف کالای ایرانی تشویق کرده و میدان دار رقابت تجاری و بدست گرفتن بازارهای داخلی و کشورهای همسایه باشند و به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.
    وی خاطر نشان کرد: خرید کالای ایرانی به معنای بهبود وضعیت معیشت بخش مهمی از افراد جامعه است.
    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه گردشگری و تجاری دارد.
    یارمحمدی اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و مبادله کالا از طریق مرزها در سیستان و بلوچستان بهترین راه اشتغالزایی جوانان جویای کار در این استان است.
    وی با قدردانی از نیروهای امنیتی و انتظامی در ایجاد امنیت پایدار در مرزها گفت: با تلاش و همکاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و مردم امنیت در مرزها به خوبی برقرار شده است و اکنون نوبت بهره گیری از فرصت و ظرفیت مرزهاست.
    نماینده مردم زاهدان ادامه داد: زندگی بیشتر مردم این استان با مرز اجین شده است به همین سبب انسداد کامل مرز و جلوگیری از داد و ستد مرزنشینان ضربه بزرگی به زندگی و معیشت آنان وارد می ‌کند.
    وی افزود: جلوگیری از فعالیت کوله ‌بری ‌ها برای مردم مشکل ساز شده باید مرزها و استفاده بهینه از آنها مدیریت شود تا زندگی مرزنشینان با مشکل رو به رو نشود.
    یارمحمدی بیان کرد: همه مردم و مسئولان با قاچاق کالا که به اقتصاد کشور ضربه می زند مخالف هستند اما نباید این مساله موجب جلوگیری از دادو ستد مرزنشینان با کشورهای همسایه شود.
    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرزها ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای مردم استان هستند و باید از این فرصت در زمینه ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد، معیشت مرزنشینان و ارتقا امنیت به بهترین شکل ممکن بهره گیری شود.
    وی اظهار داشت: طرح توسعه محور شرق و بندر چابهار بهترین فرصت برای توسعه و پیشرفت استان است اما این طرح مورد غفلت قرار گرفته و تاکنون نتوانسته ایم از آن به نحو شایسته استفاده کنیم.
    وی افزود: برخی زیر ساخت های بندر چابهار فراهم شده بطوریکه ظرفیت آن از 2 میلیون و 500 هزار تن به هشت میلیون و 500 هزار تن رسیده اما زیرساخت های حمل و نقل نظیر راه ترانزیتی، راه آهن و فرودگاه هنوز آماده نشده است باید این زنجیره مهمِ توسعه و پیشرفت استان بطور یکنواخت آماده شود در غیر این صورت آن همه سرمایه گذاری نظام در بندرچابهار بازدهی لازم را نخواهد داشت.
    نماینده مردم زاهدان در مجلس ظرفیت و توانمندی شایسته این استان در زمینه گردشگری نیز گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان باید زیرساخت های گردشگری را در این استان فراهم کند.
    وی تصریح کرد: بدنه کارشناسی در زمینه بهره گیری از ظرفیت های گردشگری در سیستان و بلوچستان باید فعال شود.
    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط ایران اسلامی در تعطیلات نوروز از جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مناظر زیبای سیستان و بلوچستان دیدن کردند، این در حالیست که هنوز جاذبه های فراوان استان به خوبی برای مردم کشور و جهان معرفی نشده است.
    یارمحمدی اظهار داشت: اصحاب رسانه باید ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان را به خوبی معرفی کنند.
    وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان گفت: وزارت نیرو در زمینه مدیریت صحیح منابع آبی در این استان باید ورود جدی داشته باشد.
    این نماینده مجلس افزود: متاسفانه در این زمینه برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد به عنوان مثال سد زیردان با وجود آبگیری به علت آماده نبودن زیر ساخت های پایین دست آن 100 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در این سد تبخیر شد در حالی که مردم منطقه زیر پوشش آن با بحران بی آبی رو به رو هستند.
    وی اضافه کرد: هر سال از اواخر اسفند سیل به صورت دشت مال از افغانستان وارد سیستان می شد ولی متاسفانه پارسال و امسال تا کنون هیچ آبی از طریق رودخانه هیرمند وارد این منطقه نشده است.
    وی بیان کرد: متاسفانه در مساله آب در کشور هیچ برنامه جامعی وجود ندارد که نیاز است دولتمردان در این زمینه ورود جدی داشته باشند.
    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارهای جداگانه خود با رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری و پیگیری های لازم برای حل مشکلات شهرداری های استان گفت: تمهیدات بسیار خوبی برای بهبود وضعیت شهرداری زاهدان اندیشیده شده است.
    یارمحمدی اظهار داشت: 250 میلیارد تومان برای بازسازی حفاری های انجام شده در اجرای طرح گازرسانی و آسفالت معابر زاهدان در نظر گرفته شده تا در اختیار شهرداری قرار گیرد.
    وی بیان کرد: برای بهبود وضعیت شهرداری زاهدان باید دستگاه های اجرایی بدهی های خودشان به این سازمان را بپردازند.

    برچسب ها