عصر خودرو

با بالا گرفتن جنگ تجاری بین چین و آمریکا رخ داد؛

چین به دنبال متحد کردن اعضای سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا

عصر بازار- چین از تمام اعضای سازمان تجارت جهانی خواسته است تا با متحد شدن به مقابله با سیاست‌های حمایت گرایانه دولت آمریکا بپردازد.

چین به دنبال متحد کردن اعضای سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، نماینده دائم چین در سازمات تجارت جهانی امروز گفت: چین از تمام اعضای تجارت جهانی خواسته است تا با متحد شدن با پکن علیه سیاست‌های حمایت‌گرایانه دولت آمریکا اقدام کنند.

    روز گذشته دفتر نمایندگی تجارت دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد 1300 کالای وارداتی را از چین را مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی کند.

    ژانگ ژیانگچن تاکید کرد: لیست کالاهایی که آمریکا منتشر کرده است نقض فاحش و آشکار قوانین سازمان تجارت جهانی است. در سایه این اقدامات اشتباه آمریکا چین به دنبال حل کردن این موضوع از طریق استفاده از مکانیزم‌های مصالحه در قالب قوانین سازمان تجارت جهانی است.

    در عین حال ما از تمام اعضای سازمان تجارت جهانی می‌خواهیم تا قدرتمندانه در مقابل سیاست‌های حمایت‌گرایانه کاخ سفید بایستد.

    پیش‌تر وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور آماده است تا همتراز اقدامات آمریکا علیه چین سیاست‌های مقابله جویانه‌ای را در پیش گیرد. اخیرا مقامات چین به سازمان تجارت جهانی اعلام کردند که این کشور 611.5 میلیون دلار تعرفه گمرکی علیه واردات 2.75 میلیارد دلار کالاهای آمریکایی در تلافی اعمال تعرفه گمرکی از سوی آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور، اعمال خواهد کرد.

    برچسب ها