عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون انرژی مطرح کرد:

گاز، منبع مهمی برای اتحاد سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه است

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در روبط اقتصادی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران روسیه اعتمادسازی حرف اول را می‌زند و تعامل ایران و روسیه بستر خوبی را برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه و تاثیرات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی در پی داشته باشد.

گاز، منبع مهمی برای اتحاد سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ناصر سودانی گفت: حضور کشورهای دارنده‌ی ذخایر گازی جهان در تهران بستر مناسبی را برای تقویت اعتمادهای دو جانبه و چند جانبه نسبت به دارندگان ذخایر گاز جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد.

    نماینده مردم اهواز گاز را بسترساز اتحاد اقتصادی ایران و روسیه دانست و افزود: تعامل ایران و روسیه در حوزه‌ی اقتصادی به ویژه گاز بستر ساز انتقال فناوریهای روز به ایران و تشریک مساعی در موضع گیری‌های دیپلماسی اقتصادی و سیاسی دو جانبه موثر است. شکل گیری چنین هماهنگی بین ایران و روسیه قطعا موضوع متاثر شدن ساختارهای سیاست‌گذارانه در منطقه و جهان می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه امنیت انرژی وابسته به امنیت عرضه و تقاضای گاز است گفت: اگر تقاضای گاز ثبات داشته باشد مسلما سرمایه گذاری در اکتشاف و تولید و صادرات آن بیشتر خواهد شد. دنیا امروز به اهمیت سرمایه گذاری در ذخایر گازی پی برده است. بر اساس پیش بینی‌ها تقاضا برای گاز در آینده رو به رشد است افزایش 1.7 دهم درصدی تقاضای گاز در سبد انرژی جهان تضمین خوبی برای سرمایه گذاری جدید ایران در ذخایر گازی است.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی حضور کشورهای دارنده‌ی ذخایر گاز جهان در تهران را موجب اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران برای عقد قرارداد با جمهوری اسلامی برای مشارکت در اکتشاف، تولید و انتقال گاز دانست و افزود: ظرفیت دیپلماسی اقتصادی به وجود آمده برای ایران در اجلاس کشورهای دارنده‌ی گاز می‌تواند بازار گاز را برای ایران شفاف‌تر ، اعتماد کشورها به ایران را افزایش و بستر سرمایه گذاری در زیرساختهای گازی ایران را با سرعت بیشتری به وجود آورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها