عصر خودرو

تغییر مسیر ثروت از اروپا و آمریکا به آسیا

عصر بازار- افزایش تعداد افراد فوق ثروتمند در آسیا بیش از سایر نقاط جهان بوده است و شهرهای آسیایی در حال گرفتن جای شهرهای اروپایی و آمریکایی به عنوان گرانترین شهرها هستند.

تغییر مسیر ثروت از اروپا و آمریکا به آسیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود از رشد سال 2018، پیش بینی کرده است که رشد جهان به 3.7 درصد برسد که اگر این طور باشد، بالاترین نرخ رشد از سال 2011 تاکنون خواهد بود. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران آسیایی، این رشد در ورای سال درخشان 2017 خواهد بود که طی آن بازارهای سهام و املاک نیرومند باعث شد بتوانند سبد دارایی ثروت خود را به رخ بکشند.

    با این حال دورنمای بلند مدت، چندان واضح نیست و صندوق و سایر صاحب نظران موانعی شامل تبعات افزایش نرخهای بهره و تنش‌های تجاری در سراسر جهان برای رشد اقتصادی جهان در آینده نه چندان دور پیش بینی می‌کنند. اما این روند صعودی محتمل محدود، برای جمعیت فوق ثروتمند جهان به چه معنا خواهد بود؟ آمارهای فراهم شده برای موسسه " ولث ایکس" نشان می‌دهد تعداد افرادی که بالای 50 میلیون دلار ثروت دارند در سال 2017، 10 درصد افزایش یافته است و به این ترتیب  129 هزار و 730 نفر از مردم جهان، ثروتی معادل 26.4 تریلیون دلار در اختیار دارند.

    تعداد افراد فوق ثروتمند آسیا تا پایان سال 2017 با 15 درصد افزایش به 35 هزار و 880 نفر رسیده است و بدین ترتیب آسیا جای اروپا را در مقام دوم گرفته است. جمعیت فوق ثروتمندان اروپایی با 10 درصد افزایش به 35 هزار و 180 نفر رسیده است. تنها در چین، تعداد این افراد در 5 سال گذشته بیش از 2 برابر شده  و به 17 هزار و 980 نفر رسیده‌اند. تعداد افراد فوق ثروتمند در ژاپن 51 درصد، هند 71 درصد، اندونزی 66 درصد و مالزی 65 درصد افزایش یافته است.

    علاوه بر این، چشم انداز اقتصادی آسیا به دلیل بازارهای مصرفی رو به رشد و افزایش بهای کالا که منجر به افزایش صادرات خواهد شد، خوش بینانه است. هنگامی که به تعداد افراد فوق ثروتمند به ازای هر 100 هزار نفر نگاه کنیم، هنگ کنگ با 70 و سنگاپور با 25 نفر، در رده‌های دوم و چهارم جهان قرار دارند. موناکو با 129 فرد فوق ثروتمند به ازای هر 100 هزار نفر در رده نخست و سوئیس با 44 نفر، در رده سوم قرار دارند.

    همچنین طبق شاخص ثروت معرفی شده که به اندازه‌گیری ثروت، سرمایه‌گذاری، سبک زندگی و تعداد فوق ثروتمندان احتمالی در آینده  می‌پردازد، سه شهرآسیایی در رده های نخست 10 شهر اول جهان قرار دارند که به ترتیب عبارتند از: سنگاپور، توکیو و هنگ کنگ.

    در شاخص اقامتی بین‌الملل موسسه " نایت فرانک" که ارزش املاک در 100 منطقه جهان را اندازه می‌گیرد، شهر "گوانگژو" از چین با افزایش 27 درصدی در قیمت املاک در صدر قرار دارد. با این حال برخلاف شاخص سال 2016 که سه شهر از چین در بین 10 شهر بودند، این شهر تنها شهر چینی در بین 10 شهر است، اما کماکان شهرهای سئول و هنگ کنگ در بین 10 شهر قرار دارند.

    مانند سال‌های گذشته، گزارش ثروت به رابطه بین ثروت شخصی و طبقات مختلف سرمایه‌گذاری نیز توجه کرده است. نظرسنجی سال 2018 از 500 بانکدار برتر جهان که به 50 هزار فرد فوق ثروتمند با ثروتی معادل سه تریلیون دلار مشاوره می‌دهند نشان می‌دهد اشتهای سرمایه در بخش مسکن در آسیا کماکان بالاست و در سال 2017 افزایشی 43 درصدی یافته است. 23 درصد از مشتریان آسیایی اعلام کردند خواهان خرید املاک در خارج از کشور خود نیز هستند و انگلیس و آمریکا، مقصد اصلی بسیاری از خریداران آسیایی است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو