عصر خودرو

دستیار رئیس جمهوری روسیه:

موافقتنامه ایران و اتحادیه اوراسیایی طی چند ماه آینده امضا می‌شود

عصر بازار- دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت، موافقتنامه ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی احتمالا در طی چند ماه آینده به امضا خواهد رسید.

موافقتنامه ایران و اتحادیه اوراسیایی طی چند ماه آینده امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، یوری یوشاکوف، دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت، موافقتنامه ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی احتمالا در طی چند ماه آینده به امضا خواهد رسید.

    وی گفت: «مذاکرات در خصوص پیش نویس یک موافقتنامه موقت در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی نهایی شده است. این پیش نویس در طی چند ماه آینده به امضا خواهد رسید.»

    هوهانس عزیزیان، معاون وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نیز پیشتر گفته بود، موافقتنامه ایجاد منطقه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی احتمالا تا پایان ماه می برای دوره ای 3 ساله به امضا خواهد رسید.

    در ماه مارس، مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو گفته بود، مذاکرات در خصوص موافقتنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین طرفین در حال نهایی شدن است. طرفین مذاکرات بر سر این موافقتنامه را در سال 2015 آغاز کرده اند اما امضای توافق نهایی تاکنون چندین بار به تاخیر افتاده است. اتحادیه اقتصادی اوراسیایی مرکب از کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است.

    برچسب ها