عصر خودرو

سهم دلار در ذخایر ارزی جهان آب رفت

عصر بازار- صندوق بین المللی پول اعلام کرد که سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی به کمترین رقم در ۴ سال اخیر رسید؛ در حالی که سهم یورو افزایش نشان می دهد.

سهم دلار در ذخایر ارزی جهان آب رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که سهم دلار در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی به کمترین رقم در 4 سال اخیر رسید؛ این در حالی است که سهم دیگر ارزهای اصلی جهان در ذخایر ارزی بانک های مرکزی رشد پیدا کرده است.

    همچنین در گزارش صندوق بین المللی پول آمده که سهم دلار در سه ماه پایانی سال گذشته میلادی در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان برای چهارمین دوره 3 ماه متوالی با روند نزولی روبرو شده است و علت آن به تضعیف ارزش دلار به دلیل رشد سریع اقتصادی در خارج از ایالات متحده و گمانه زنی بر سر کاهش بکارگیری بسته های محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی اصلی جهان نسبت داده می شود.

    البته ذخایر ارزی جهان به دلار در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی، 6٣.٥ درصد از مجموع سهم ذخایر ارزی بانک های مرکزی را به خود اختصاص داد و به  6.13 تریلیون دلار کاهش پیدا کرد. 

    بر همین اساس یورو با 20.15 درصد از مجموع ذخایر ارزی جهان به عنوان دومین اندوخته بزرگ ارزی بانک های مرکزی جهان در سه ماه پایانی سال 2017. میلادی گزارش شده که بیشترین رقم در 3 سال اخیر است و سهم ین ژاپن در سه ماه سوم سال 2017 میلادی با رسیدن به 4.89 درصد از مجموع سهم ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان به بیشترین رقم از سه ماه چهام سال 2002 میلادی به بعد رسید.

    سهم یوآن چین در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی به 1.23 درصد افزایش پیدا کرد و مجموع ذخایر ارزی جهان به 11.425 تریلیون دلار رسیده که بیشترین رقم از سه ماه دوم سال 2015 میلادی به بعد محسوب می شود.

    بر پایه این گزارش صندوق بین المللی پول اعلام کرد که سهم پوند انگلیس، فرانک سوئیس، دلار استرالیا و کانادا هم در ذخایر ارزی جهان در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی حاکی از رشد نامحسوسی در مقایسه با سه ماه سوم دارد.

    برچسب ها