عصر خودرو

در ماه مارس؛

صادرات ترکیه با رسیدن به ۱۵ میلیارد دلار رکورد زد

عصر بازار- وزیر اقتصاد ترکیه گفت: صادرات ترکیه در ماه مارس با رسیدن به بیش از ۱۵ میلیارد دلار، به بیشترین رقم در تاریخ این کشور رسید.

صادرات ترکیه با رسیدن به ۱۵ میلیارد دلار رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، "نیهات زی بکی"  وزیر اقتصاد ترکیه در مصاحبه ای با شبکه «سی ان ان ترک» گفت: صادرات ترکیه در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به رکورد 15 میلیارد و یکصد میلیون دلار رسید و این بالاترین رقم در تاریخ صادرات ترکیه محسوب می شود.

    همچنین مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد که صادرات این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با 11.5 درصد افزایش روبرو شد و برای اولین بار به بیش از 15 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

    مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد که صادرات این کشور در 12 ماه اخیر با 10.5 درصد رشد به تقریبا 160 میلیارد دلار رسیده است. آمار رسمی ترکیه نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه فوریه سال جاری میلادی به 13.18 میلیارد دلار رسید؛ اما کسر تراز تجاری ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 54.2 درصد افزایش به 5.76 میلیارد دلار رسیده است.

    مقامات ترکیه ای اعلام کردند که هدف این کشور تا پایان سال جاری میلادی رسیدن به صادرات بیش از 170 میلیارد دلار است. در همین حال وزیر اقتصاد ترکیه گفت: انتظار ما بر این است که درآمد ترکیه از صنعت گردشگری در سال 2018 میلادی رسیدن به رقم 51 تا 52 میلیارد دلار است؛ در حالیکه این رقم برای سال 2017 میلادی تقریبا 26 میلیارد دلار است.

    گردشگری به عنوان منبع اصلی تامین مالی برای کاهش کسر حساب جاری ترکیه است که در حال حاضر این صنعت روبه بهبود گزارش می شود که در سال های اخیر به دلیل حملات تروریستی و ماجرای کودتای این کشور کاهش پیدا کرده بود.

    بر پایه این گزارش، در سال 2017 میلادی تعداد گردشگران خارجی به ترکیه با بیش از 27 درصد افزایش به 32.4 میلیون نفر رسید که بخش قابل توجهی از آنها را گردشگران روسی تشکیل داده است و علت آن به عادی سازی روابط آنکارا و مسکو نسبت داده می شود.

    برچسب ها