عصر خودرو

بدهی خارجی چین به ۱.۷۱ تریلیون دلار رسید

عصر بازار- رگولاتور ارز چین اعلام کرد که با وجود افزایش بدهی این کشور، بدهی خارجی پکن قابل کنترل و تمرکز چین بر روی بانک ها و گردش سرمایه است.

بدهی خارجی چین به ۱.۷۱ تریلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایبنا ،  رگولاتور ارز چین گفت: با وجود روند افزایشی بدهی خارجی چین، ریسک مالی این کشور از بدهی خارجی قابل کنترل است. همچنین اداره دولتی ارز چین اعلام کرد که تمام شاخص های بدهی خارجی چین در چارچوب استاندارهای مجاز بین المللی قرار دارند.

    این در حالی است که در پایان سال 2017 میلادی بدهی خارجی پکن به یک تریلیون و 710 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال 2016 میلادی 294 میلیارد و 800 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. همچنین میزان بدهی خارجی چین معادل 14 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است و میزان بدهی خارجی چین در کوتاه مدت به نسبت ذخایر ارزی خود معادل 35 درصد است.

    در همین حال رگولاتور ارز چین اعلام کرد که افزایش بدهی خارجی به نسبت رشد اقتصادی پایدار منجر به افزایش حرکت 2 سویه نرخ یوآن و سیاست های دولتی در ازای تسهیل کردن فاینانس فرامرزی می شود.

    بر پایه این گزارش، رگولاتور ارز چین اعلام کرد که پکن به روند بهبود سیاست مدیریت مصحلت کلان ادامه خواهد داد که تمرکز آن بر روی بانک ها و گردش سرمایه در کوتاه مدت است تا مانع از ریسک های احتمالی شود و اقتصاد واقعی چین عملکرد بهتری داشته باشد.

    برچسب ها