عصر خودرو

نزول شاخص ادامه دار شد

عصر بازار- در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص باز هم افت کرد و با نزولی ۷۴ پله ای مواجه شد.

نزول شاخص ادامه دار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در نتیجه معاملات روزی که گذشت شاخص کل بورس 74 واحد پایین آمد و به عدد 62هزار و 720 واحد رسید.

    همچنین در این روز بیش از 546 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 375 میلیارد ریال در 31 هزار نوبت معاملاتی توسط سهامداران مورد داد و ستد قرار گرفت.

    گفتنی است در این روز نمادهای تاپیکو، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی بود که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

    همچنین امروز شاخص قیمت هم 29 واحد پایین آمد. شاخص بازار اول 59 واحد و شاخص بازار دوم 121 واحد نزول را ثبت کردند.

    سهامداران بیشترین حجم و ارزش معاملات را برای گروه های شیمیایی ، بانک ها و محصولات فلزی داشتند که باعث شد این سه گروه در صدر برترین گروه های صنعت قرار بگیرند.

    گفتنی است در این روز چرخشگر، صنایع چینی ایران، تولیدی شیشه رازی، قند شیرین خراسان، تکنوتار، آذرآب و شیشه و گاز بیشترین رشد قیمت ها را ثبت کردند.

    این در حالی بود که نمادهای پارس خزر، قند اصفهان، پلی اکریل، محورسازان ایران خودرو، دوده صنعتی پارس، قند مرودشت و قند لرستان بیشترین کاهش قیمت ها را ثبت کردند.

    همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، صنایع شیمیایی فارس، قند قزوین، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، سیمان ارومیه، تهران شیمی و صنایع شیمیایی سینا طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

    این در حالی بود که بانک کارآفرین، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، ارتباطات سیار، گلوکوزان، روزدارو و فولاد خراسان با بیشترین عرضه ها مواجه شدند.

    در پایان معاملات امروز آذرآب با معامله 49 میلیون سهم به ارزش 141 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها