عصر خودرو

یک کارشناس بانک مطرح کرد؛

بالا بودن نرخ سود بانکی از معضلات نظام بانکی است

عصر بازار- یک کارشناس بانک گفت: یکی از مشکلات بانک‌ها که خود را از اقتصاد واقعی و تولید جدا کرده‌اند آن است که سود‌های بانکی بالایی پرداخت می‌کنند.

بالا بودن نرخ سود بانکی از معضلات نظام بانکی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، هادی حق‌شناس کارشناس بانک  با تأکید بر اینکه معضل بانک‌ها آن است که خود را از اقتصاد واقعی و تولید جدا کرده‌اند و با انعقاد قرارداد‌های صوری سپرده‌های مردمی که باید صرف تولید شود را هدر می‌دهند، اظهار کرد: در کشورمان بخش قابل توجهی از دارایی‌های مالی در قالب سیستم بانکی به‌صورت سپرده‌های بلندمدت و کوتاه مدت سرمایه‌گذاری می‌شود که بانک‌ها با بهره‌گیری از این سپرده‌ها در فعالیت‌های تولید سرمایه‌گذاری می‌کنند.
    وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بانک‌ها که خود را از اقتصاد واقعی و تولید جدا کرده‌اند آن است که سود‌های بانکی بالایی پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: این امر یکی از مشکلات موجود در نظام بانکی است که بانک مرکزی هم نتوانسته به معنای واقعی اعمال قانون کند.

    حق‌شناس افزود: در سه سال گذشته، بسیاری از موسسات غیرمجاز وارد بازار پول شدند. ورود این موسسات ضرر و زیان‌هایی برای بازار پول به همراه داشت و این درحالی است که بانک مرکزی تلاش خود را برای ساماندهی این امر آغاز کرده است.

    این کارشناس بانک در ادامه گفت: بانک مرکزی که به عنوان متولی ساماندهی بانک‌ها به حساب می‌آید باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد اقدام جدی برای ساماندهی بانک‌ها انجام دهد تا بتوان بانک‌های ناکارآمد را از سایر بانک‌ها تمییز داد.

     

    برچسب ها