عصر خودرو

سقوط جنگده روسی و افول شاخص ها

عصر بازار- شاخص های روسیه در پی سرنگونی جنگنده این کشور توسط ترکیه با بیشترین میزان افت در مقایسه با دیگر بازارهای جهانی رو به رو شدند.

سقوط جنگده روسی و افول شاخص ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سرنگونی هواپیمایی جنگی روسیه در مرز ترکیه و سوریه که به نقل از سخنگوی کرملین، بسیار مهم و خطرناک، قلمداد شده است، موجب افت دسته جمعی شاخص ها در بازار روسیه شد.

    بر اساس این گزارش، شاخص Micex با افت 1.5 درصدی به 1 هزار و 839 واحد رسید و با بیشترین میزان سقوط نسبت به دو ماه اخیر رو به رو شد و اوراق قرضه دولتی روسیه نیز برای دومین روز متوالی با کاهش قیمت معامله شد.

    ترس از گسترش ناآرامی ها رو به فزونی گذاشته است. فضای امنیتی اخیر فرانسه و روسیه در پی حملات داعش به پاریس  سنگین تر شده است و سرنگونی این جنگنده روسی، با وجود این که هنوز هیچ گروهی این اتفاق را بر عهده نگرفته است، پرونده های جدیدی را در منطقه باز می کند.

    هر اتفاقی که میان روسیه و ترکیه به عنوان دو شریک تجاری رخ دهد، معادلات اقتصادی دو کشور را بر هم می زند و ممکن است در روند آتی شرکت های دو کشور تأثیر جبران ناپذیری داشته باشد.

    جوزف دایان،مدیر گروه مالی BCS در لندن دراین خصوص اظهار داشت: هر شکافی در روابط اقتصادی دو کشور روسیه و ترکیه تأثیر مستقیمی بر اقتصاد هر دو شریک تجاری خواهد داشت. با این حال به نظر نمی رسد که روسیه و ترکیه تصمیم به قطع روابط تجاری داشته باشند.

    این در حالی است که، این خبر بورس استانبول را نیز تحت تأثیر قرار داده است. شاخص 100 شرکت برتر در این بازار با افت 1.5 درصدی رو به رو شده است و بیشترین میزان افزایش را نسبت به ماه سپتامبر از آن خود کرده است.

    قیمت لیر ترکیه در بازار ارز جهانی با افت 0.7 درصدی در مقایسه با دلار رو به رو شد و اوراق قرضه دولتی این کشور نیز افت قیمت را به ثبت رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها