عصر خودرو

۱۹ میلیارد دلار کالای شیمیایی و سلولزی در ۱۱ ماه ۹۶ صادر شد

عصر بازار- مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات حدود ۱۹ میلیارد دلاری کالاهای شیمیایی و سلولزی در ۱۱ ماهه ۹۶ و تحقق ۸۸ درصدی اهداف صادراتی در این زمینه خبر داد.

۱۹ میلیارد دلار کالای شیمیایی و سلولزی در ۱۱ ماه ۹۶ صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «پروین نباتی»  افزود: در مدت یاد شده به استناد آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مجموع بیش از 43 میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات شیمیایی و سلولزی به ارزش حدود 19 میلیارد دلار صادر شد.
    به گفته این مقام مسئول، در بین گروه های کالایی هفتگانه تحت پایش صادراتی، مواد و محصولات پتروشیمی (طبق تعرفه های توافق شده با گمرک و شرکت ملی صنایع پتروشیمی) بیشترین ارزش صادراتی را به خود اختصاص داده است.
    وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 25 میلیون تن مواد و محصولات پتروشیمی به ارزش 12 میلیارد و 700 میلیون دلار صادر شده است.
    نباتی ادامه داد: تا پایان بهمن ماه 96، سه میلیون و 440 هزار تن قیر به ارزش 630 میلیون دلار، 264 هزار تن روغن موتور، صنعتی و پارافین به ارزش 180 میلیون دلار، 79 هزار تن رنگ، رزین و چسب به ارزش بیش از 190 میلیون دلار و بیش از 210 هزار تن کالاهای سلولزی به ارزش بیش از 160 میلیون دلار صادر شد.
    وی همچنین میزان صادرات مصنوعات پلاستیکی در این مدت را 440 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 180 میلیون دلار عنوان کرد.
    مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد متوسط 26 درصدی صادرات مصنوعات پلاستیکی در همسنجی با پارسال، توضیح داد: در زمینه صادرات مصنوعات پلاستیکی برنامه پیش بینی شده، کاملا محقق شده است.
    به گفته این مسئول، در بین کالاهای زیرمجموعه مصنوعات پلاستیکی، کالاهای بسته بندی با رشد پنج درصد ارزشی 215 میلیون دلار، کالاهای پلاستیک خانگی با رشد 27 درصدی ارزش صادرات به 260 میلیون دلار، کالاهای ساختمانی با رشد 49 درصد ارزشی به 12 میلیون دلار، فیلم و ورق با رشد 54 درصدی ارزش صادرات بیش از 370 میلیون دلار، لوله و اتصالات با رشد 14 درصدی ارزشی حدود 116 میلیون دلار و سایر مصنوعات از مواد پلاستیکی با رشد 16 درصد ارزشی 205 میلیون دلار گزارش شده است.
    وی اظهار داشت: در 11 ماهه سال 96 همچنین ارزش صادرات سایر مواد و محصولات شیمیایی حدود سه میلیارد و 870 میلیون دلار به ثبت رسید.
    نباتی در خاتمه خاطرنشان کرد: 80 درصد ارزش صادرات به پنج کشور چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و عراق انجام شد و سایر مقاصد مهم صادراتی شامل کشورهای افغانستان، پاکستان، اندونزی، تایوان، جمهوری کره، تاجیکستان، مالزی، جمهوری آذربایجان، کنیا، عمان، بلژیک و ترکمنستان بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو