عصر خودرو

از سوی معاون وزیر اقتصاد تشریح شد؛

برنامه‌های گمرک در سال ۹۷

عصر بازار- رییس کل گمرک ایران با اشاره به فرامین رهبر انقلاب در خصوص سامانه های الکترونیکی گمرک، سال ۹۷ را سالی حساس برای گمرکات خواند و برنامه های گمرک را برای سال جاری تشریح کرد.

برنامه‌های گمرک در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، فرود عسگری گفت: با توجهی که مقام معظم رهبری در آغاز سال به سامانه های گمرکی داشتند، وظیفه ما در سال جدید سنگین تر خواهد بود و امیدوارم با تلاش و همت تمامی همکاران در جهت تحقق منویات رهبری عمل کنیم.

    رئیس کل گمرک کشور توجه جدی به منابع انسانی در گمرک را از اولویت های این سازمان در سال 97 خواند و در تشریح دیگر اولویت های گمرک گفت: ما تصمیم داریم در سال جاری حقوق ورودی مواد اولیه به کار رفته در کالای صادراتی را در زمان پیش بینی شده در قانون یعنی در مدت 15 روز استرداد کنیم. عسگری ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاهترین زمان را از دیگر برنامه های گمرک در سال جدید عنوان کرد.

    رئیس کل گمرک ایران محور اصلی برنامه های گمرک را تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: ما و تمامی همکاران ما در گمرکات تلاش خواهیم کرد ترانزیت مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرکات مبدأ تا مقصد و انبارهای اختصاصی واحدهای تولیدی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

    عسگری موضوع ورود موقت مواد اولیه واحدهای تولیدی را یکی از مهم ترین مسئله های گمرک خواند و گفت: ما این موضوع را در سال جدید با جدیت دنبال خواهیم کرد.

    رئیس کل گمرک ایران یادآور شد: توجه به معیشت و تامین امکانات کارکنان گمرک نیز از دیگر اولویت های ما در سال جدید است و امیدواریم برنامه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان گمرک که وزیر اقتصاد از آن حمایت کرده، محقق شود.

    وی در تشریح دستاوردهای گمرک کشور در سال 96 این دستاوردهای داخلی و خارجی را تشریح کرد و گفت: ما توانستیم در عرصه بین المللی در بین گمرکات جهان و از سوی سازمان جهانی گمرک، در مبارزه با مواد مخدر و پیش سازها مقام اول را کسب کنیم.

    معاون وزیر اقتصاد دستاوردهای داخلی را متعدد دانست و گفت: گمرک توانست در جشنواره شهید رجایی در تحقق دولت الکترونیک در میان دستگاه های اجرایی به عنوان دستگاه برتر معرفی شود.

    عسگری انجام عملیات گمرکی 98 میلیارد دلار تجارت خارجی را در گمرکات کشور از دیگر دستاوردهای این سازمان برشمرد و گفت: ما در واردات و صادرات رشد داشتیم. همچنین موفق شدیم 12 میلیون تن ترانزیت خارجی را که 28.3 درصد رشد را نشان می دهد، پوشش دهیم.

    رییس کل گمرک ایران حقوق ورودی وصول شده در سال 96 را 22 هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد و این درامد را 5000 میلیارد تومان بیشتر از پیش بینی در قانون برنامه دانست.

    این مقام مسئول در وزارت اقتصاد ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده وصولی در گمرک 12 هزار و 300 میلیون تومان بود که 21 رشد را نشان می دهد.

    عسگری معافیت های مالیاتی حقوق ورودی را در سال 96 برای واحدهای تولیدی 4 هزار و 200 میلیارد تومان عنوان کرد که به ماشین آلات خط تولید اختصاص یافته است.

    رئیس کل گمرک ایران خدمات به مسافران و خروج موقت خودرو را از دیگر خدمات این سازمان به مردم اعلام کرد.

    برچسب ها