عصر خودرو

وزیر بهداشت خبر داد:

رشد ۳ برابری صادرات دارو در دولت یازدهم و دوازدهم

عصر بازار- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان "حمایت از کالای ایرانی" از افزایش سه برابری صادرات در بخش دارو در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد.

رشد ۳ برابری صادرات دارو در دولت یازدهم و دوازدهم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از مرکز هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی و سامانه 190 با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جامعه پزشکی بیشترین نقش در حمایت از تولید ملی را داشته و بلندترین گام‌ها را در چند دهه اخیر در این حوزه برداشته است گفت: ای کاش سایر بخش‌های جامعه نیز مانند جامعه پزشکی بودند چرا که امروزه در کشور برای دریافت هیچ خدمت پزشکی لازم نیست هموطنان به خارج از کشور سفر کنند.

    وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در حوزه صنعت و تجهیزات پزشکی انجام شده است، افزود: 50 درصد از داروی مورد نیاز کشور از مواد اولیه و اشکال دارویی کاملا بومی است و 96 درصد از داروی کشور را خودمان تولید می‌کنیم. ماده اولیه باقی مانده این میزان تولید دارو در کشور از خارج وارد می‌شود.

    وزیر بهداشت با بیان اینکه 30 تا 35 درصد از تجهیزات پزشکی بومی و تولید داخلی هستند، اظهار کرد: در حوزه سلامت مردم در وهله اول انتظار دارند تا بالاترین کیفیت را دریافت کنند بنابراین نباید کیفیت را فدای هیچ موضوع دیگری کنیم. مردم دل‌شان می‌خواهد بهترین کاری که می‌شود برای بیمارشان انجام داد را دریافت کنند.

    هاشمی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس از همه تولید کنندگان داخلی انتظار داریم تا تلاش خودشان را برای تحقق این شعار انجام دهند زیرا کیفیت باید در این حوزه حرف اول را بزند.

    وی با بیان اینکه بعد از موضوع کیفیت، قیمت خدمات درمانی در کشور مورد توجه است تصریح کرد: از آنجایی که ما از خزانه عمومی هزینه می‌کنیم باید قیمت این خدمات مناسب باشد چرا که مردم نیز بخشی از این هزینه‌ها را از جیب خودشان به عنوان سهم بیمه پرداخت می‌کنند.

    وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم تولیدات خودمان را محک بزنیم باید به میزان صادرات توجه کنیم نیز اظهار کرد: باید ببینیم چه بخشی از تولیدات داخلی ما به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کرده است. خوشبختانه در بخش دارویی توفیقات خوبی داشته‌ایم و رشد صادرات دارویی در دولت یازدهم و دوازدهم سه برابر شده است.

    هاشمی با بیان اینکه در بخش صادرات دارویی کیفیت و قیمت از اهمیت بالایی برخوردار هستند، توضیح داد: روابط بین‌المللی در تعامل ما با کشورهای منطقه و دنیا نیز نقش مهمی در این عرصه دارد. به نظر می‌رسد تعامل ما با کشورهایی که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر سیاسی با ما همسو هستند ظرفیت بیشتری برای افزایش تعاملات دارد به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی باید از این ظرفیت استفاده کنند و بهبود کیفیت و قیمت را مد نظر قرار دهند و در عین حال مطمئن باشند دولت نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

    برچسب ها