عصر خودرو

فعالیت گمرکات ترکیه ۲۴ ساعته می شود

عصر بازار- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که برای پاسخگویی به حجم تجارت خارجی، فعالیت دروازه های مرزی و گمرکات این کشور شبانه روزی می شود.

فعالیت گمرکات ترکیه ۲۴ ساعته می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، یلدریم روز چهارشنبه طی یک سخنرانی گفت: چارت و سازمان اداری گمرک ترکیه نیز بر اساس این سیستم تغییر خواهد کرد.
    وی با بیان این که دوره تعیین ساعت برای فعالیت گمرکات به پایان رسیده، افزود: هر چه قدر اعتبار لازم باشد، برای شبانه روزی کردن گمرکات ترکیه هزینه خواهیم کرد.
    وی بهای فعالیت مدت دار و محدود روزانه گمرکات این کشور را در تاخیر ارائه خدمات گزاف دانست.
    وی با بیان این که جزئیات برنامه دولت ترکیه در خصوص افزایش بیش از پیش سرمایه‌گذاری، صادرات، استخدام و مبارزه با تورم را ظرف روزهای آینده منتشر خواهیم کرد، گفت: در 15 سال اخیر در دولت حزب عدالت و توسعه 191 میلیارد دلار سرمایه جهانی به طور مستقیم وارد چرخه اقتصاد ترکیه شده است.
    وی تاکید کرد: این رقم کمی نیست و نشانگر ثبات اقتصادی ترکیه و میزان اعتماد به آن است.
    به گزارش ایرنا، تصحیح قوانین و تسهیل فعالیت گمرکی از جمله برنامه های ترکیه برای توسعه تجارت خارجی این کشور در سال 2018 تعیین شده است.
    آمار و اطلاعات منتشر شده توسط سازمان آمار وزارت تجارت و بازرگانی ترکیه نشان می دهد که تجارت خارجی این کشور مستقل از تنش های سیاسی به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.
    وزارت گمرک و تجارت ترکیه اخیرا در آخرین گزارش خود اعلام کرد که صادرات این کشور در سال 2017 با افزایش 10.22 درصدی نسبت به سال قبل، به رقم 157 میلیارد و 94 میلیون دلار رسیده است.
    مطابق داده مراجع رسمی، در سال گذشته میلادی میزان واردات ترکیه نیز با 17.7 درصد افزایش نسبت به سال قبل از 198 میلیارد و 618 میلیون دلار به 233 میلیارد و 792 میلیون دلار رسیده است.
    ترکیه با اقتصاد در حال رشد، یکی از 20 اقتصاد برتر جهان است که حجم تجارت خارجی آن سالانه بین 350 تا 450 میلیارد دلار متغیر بوده و در 15 سال اخیر از 82 میلیارد دلار به حدود این ارقام افزایش یافته است.
    سهم تجارت خارجی در درآمد ناخالص ملی ترکیه نیز از 37 درصد به 48 درصد رسیده است.
    دولت آنکارا در راستای اهداف سال 2023 و چشم اندازه 100 سالگی جمهوری ترکیه در نظر دارد به هدف 500 میلیارد دلار صادرات در سال برسد که به نظر می رسد هدف بلند پروازانه ای است.

    برچسب ها