عصر خودرو

گلوبال‌تایمز خبر داد؛

چین تعرفه‌های تلافی‌جویانه برای واردات آمریکایی آماده می‌کند

عصر بازار- گلوبال‌تایمز اعلام کرد که چین به زودی لیستی از تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر واردات آمریکا معرفی می‌کند تا با تعرفه‌های جدید مطرح شده در آمریکا برای کالاهای چینی مقابله به مثل کند.

چین تعرفه‌های تلافی‌جویانه برای واردات آمریکایی آماده می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، روز چهارشنبه گلوبال‌تایمز اعلام کرد که چین به زودی لیستی از تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر واردات آمریکا معرفی می‌کند تا با تعرفه‌های جدید مطرح شده در آمریکا برای کالاهای چینی مقابله به مثل کند.

    طبق گفته این روزنامه انگلیسی زبان، لیست چینی تعداد زیادی از واردات مهم آمریکا به چین را هدف قرار خواهد داد.

    گلوبال‌تایمز که یک مجله دولتی است که خوانندگان بسیار زیادی دارد، توسط خبرگزاری رسمی حزب حاکم کومونیست، پیپلزدیلی، اداره می‌شود، هرچند مواضع این روزنامه لزوما مواضع دولت چین را منعکس نمی‌کند.

    هشدار در مورد جنگ تجاری احتمالی بین 2 اقتصاد بزرگ جهان، بازارهای مالی را به هم ریخت. سرمایه‌گذاران انتظار دارند در صورتی که به دنبال عزم ترامپ برای کاهش کسری تجاری با چین، موانع تجاری برقرار شوند، عواقب بسیار بدی برای اقتصاد جهان به وجود بیاید.

    گلوبال‌تایمز در سرمقاله خود نوشت: در مقایسه با لیست چین، لیست آمریکا، بیشتر به خود آسیب می‌زند تا به چین. هرچه این حرکت سخت‌تر باشد، تاثیر آن هم بر واشنگتن بیشتر است.

    این روزنامه می‌نویسد: این ضربه سختی به واشنگتن خواهد زد که هر روز به طرز خصمانه‌ای تهدید به آغاز جنگ تجاری می‌کند و باعث می‌شود آمریکا بهای سیاست‌گذاری تجاری رادیکال خود در قبال چین را پرداخت کند.

    گلوبال‌تایمز می‌گوید: آمریکا اگر در فکر این است که می‌تواند چین را وادار کند تا به تقاضاهای غیرمنطقی این کشور تن در دهد، سخت در اشتباه است. اقتصاد چین قدرتمند و پایدار است.

    برچسب ها