عصر خودرو

نفت ذخیره آمریکا افزایش یافت

عصر بازار- برقراری اتحادیه نفتی بلندمدت میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه، افزایش بیش از پنج میلیون بشکه ای میزان نفت ذخیره آمریکا و تصمیم شرکت های نفت- شیل آمریکایی برای پرداخت سود از مهم ترین تحولات جهانی انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

نفت ذخیره آمریکا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در هفته منتهی به بیست و سوم مارس (سوم فروردین) با پنج میلیون و 300 هزار بشکه افزایش، به 430 میلیون و 600 هزار بشکه رسید؛ در حالی که تحلیلگران 287 هزار بشکه کاهش را پیش بینی کرده بودند.
    میزان واردات نفت آمریکا نیز در زمان یاد شده با افزایش یک میلیون بشکه ای در روز، به رقم هشت میلیون و 400 هزار بشکه رسید.
    افزایش سطح ذخیره سازی نفت آمریکا تاثیر منفی بر قیمت های نفت خواهد داشت.

    ** شرکت های تولیدکننده شیل نفت آمریکا، به سهامداران سود می دهند
    خبرگزاری رویترز با توجه به پرونده های مالی شرکت های نفت شیل آمریکایی اعلام کرد در پی اوج گیری بهای نفت، نزدیک به یک سوم از 25 تولیدکننده بزرگ نفت شیل آمریکا قصد دارند در سال 2018 میلادی به سهامداران خود سود سهام بپردازند. این رقم بالاترین میزان از زمان شکوفایی صنعت نفت شیل در این کشور در 10 سال گذشته است.
    قیمت های جهانی نفت در سال گذشته میلادی بیش از یک سوم رشد کرد و سبب افزایش درآمد تولیدکنندگان نفت شیل شد.
    از سوی دیگر سرمایه گذاران در این صنعت نیز افزایش سود سهام خود را خواستار شدند.
    تاکنون شرکت های نفتی آمریکا درآمد خود را به جای پرداخت سود سهام، صرف افزایش تولید می کردند.
    تولیدکنندگان نفت آمریکا قصد دارند در هفته جاری نشستی با سرمایه گذاران در «نیو اورلآن» داشته باشند تا درباره اهداف سالیانه تولید و انتظارات سرمایه گذاران در سه ماه نخست سال جاری میلادی رایزنی کنند.
    افزایش پرداخت سود تولیدکنندگان شیل نفت، نشان دهنده رونق فعالیت این شرکت هاست که می تواند خبر ناگواری برای تولیدکنندگان اوپک به شمار برود و بر قیمت ها تاثیر منفی داشته باشد.

    ** اوپک و روسیه اتحادیه نفتی بلندمدت تشکیل می دهند
    به گزارش خبرگزاری رویترز، ریاض و مسکو در حال بررسی توافقی اند تا اتحاد کوتاه مدت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با روسیه را درباره کاهش تولید نفت برای مدت بیشتری تمدید کنند.
    توافق روسیه و اوپک برای کاهش سقف تولید نفت در ژانویه 2017 (دی-بهمن 1395) اجرا شد.
    «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، گفت: ما در حال تغییر توافق سالیانه به توافق 10 تا 20 ساله ایم و در مورد کلیات، توافق داریم اما هنوز در مورد جزییات به توافق نرسیده ایم.
    روسیه عضو اوپک نیست اما توافق 10 تا 20 ساله میان مسکو و این سازمان بی سابقه خواهد بود.

    **رشد قیمت های نفت درآمد انرژی الجزایر را افزایش داد
    به گزارش رویترز، یک بانک مرکزی الجزایر خبر داد در حالی که جهش قیمت های نفت، کاهش حجم صادرات نفت الجزایر را جبران کرد، درآمدهای حاصل از صادرات انرژی این کشور در سال 2017 میلادی با 18.42 درصد رشد به 33 میلیارد و 60 میلیون دلار رسید.
    حجم صادرات نفت وگاز این کشور آفریقای شمالی در این دوره با 2.88 درصد کاهش به 108 میلیون و 480 هزار تن معادل نفت رسید.
    این کشور عضو اوپک، یک عرضه کننده عمده گاز به اروپا به شمار می رود و 95 درصد از مجموع درآمد الجزایر را صادرات انرژی تشکیل می دهد.

    **شرکت «سی.یی.اف.سی» چین همه دارایی های جهانی خود را واگذار می کند
    منابع آگاه به رویترز اعلام کردند شرکت خصوصی انرژی سی.یی.اف.سی چین قصد دارد همه دارایی های خود را در اروپا و آمریکا و چین به ارزش حدود بیش از سه میلیارد و 200 میلیون دلار واگذار کند.
    این دارایی ها شامل ساختمان های اداری، هتل ها، آپارتمان های مسکونی و تاسیسات صنعتی در چین، اروپا و آمریکاست.
    علت فروش دارایی های این شرکت، افزایش نگرانی ها درباره مسائل مالی آن پس از اتهام «یه جیان مینگ» مدیرعامل و موسس سی.یی.اف.سی به جرایم اقتصادی ذکر شد.
    به گزارش ایرنا، نرخ طلای سیاه با وجود اعلام همکاری بلندمدت عربستان و روسیه، صبح چهارشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت؛ به طوری که قیمت هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال که به بیش از 70 دلار رسیده بود، بار دیگر به کانال 60 دلار برگشت.
    معامله گران می گویند، پس از آنکه انجمن نفت آمریکا اواخر وقت دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، موجودی انبارهای نفت این کشور در هفته منتهی به بیست و سوم مارس (جمعه گذشته) با پنج میلیون و 300 هزار بشکه افزایش به 460 میلیون و 600 هزار بشکه رسیده است، قیمت های نفت کاهش پیدا کرد.

    برچسب ها