عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین؛

صادرات ایران به چین پیشی گرفت

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت:امسال ۳۹ میلیارد تومان با چین مبادله بود که ۵۲ درصد آن صادرات ما و ۴۸ درصد آن وارادت از ما است که نشان دهنده پیشی صادرات از واردات ما از چین است.

صادرات ایران به چین پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، اسداله عسگراولادی با بیان اینکه معتقدیم باید کالاهای ایرانی را در چین مصرف کنیم افزود: امسال 39 میلیارد تومان با این کشور مبادله داشتیم که 52 درصد آن صادرات ما و 48 درصد آن وارادت از کشورمان بوده است.  شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال انتخاب فرمودند انتخاب بسیار مهمی است زیرا خرید کالاهای ایرانی یک نوع خودکفایی را برای جامعه ما رقم خواهد زد.

    وی ادامه داد: با برنامه ریزی دولت می توان این کار مهم را به خوبی انجام داد. از این رو امیدواریم در سالی که آغاز کرده ایم کمتر به کالای بیگانه نیاز داشته باشیم.  واحدهای کوچک تولیدی باید به کیفیت کالایی که تولید خواهند کرد و تعادل قیمت های کالاها به گونه ای که با ترکیه و چین و ویتنام رقابت کند توجه داشته باشند.

    به گفته این فعال بخش خصوصی اگر در سه ماهه اول امسال این اقدامات را پیاده سازی کنیم مطمئناً به سمت خودکفایی حرکت خواهیم کرد. دولت هم باید تعرفه رسمی کالاهای وارداتی را افزایش دهد و هم با جلوگیری از قاچاق به عملی شدن شعار حمایت از مصرف کالای ایرانی کمک کند.

    برچسب ها