عصر خودرو

شرکت های ایرانی و فرانسوی در تولید بذر کلزای زمستانه همکاری می کنند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس گفت: این شرکت و شرکت فرانسوی اورالیس در زمینه تولید بذر کلزای زمستانه با هم همکاری می کنند.

شرکت های ایرانی و فرانسوی در تولید بذر کلزای زمستانه همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ارسلان کاظم پور افزود: مذاکره با طرف فرانسوی در این زمینه انجام شده و با تولید این بذر در زمین های متعلق به کشت و صنعت پارس در بیله سوارمغان نیازکامل به بذر کلزا برای کشت زمستانی در کشور به طور کامل تامین می شود.
    وی بیان کرد: این شرکت 9 هزار هکتار زمین کشاورزی را در شهرستان بیله سوار مغان زیر کشت دارد و بیشترین محصول زیر کشت در آن نیز کلزا ، ذرت بذری و ذرت هیبریدی است .
    وی بیان کرد: این شرکت احداث مجتمع دامپروری پنج هزار راسی و کارخانه لبنیات و همچنین مطالعه احداث کارخانه روغن کشی ، تکمیل واحد پروسس بذری برای تولید بذر گندم ، کلزا و ذرت را در برنامه توسعه ای خود دارد.
    کاظم پور بیان کرد: برای سه سال آینده برنامه های خودکفایی در این شرکت به اجرا در می آید و با به ثمر رسیدن طرح های اقتصادی برای دست کم 400 نفر به صورت مستقیم و دهها نفر غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.
    وی بیان کرد: از 9 هزار هکتار زمین کشاورزی این شرکت 2 هزار و 700 هکتار آن تحت پوشش سامانه آبیاری نوین است و افزایش پوشش این سامانه در برنامه های توسعه ای شرکت قرار دارد.
    این شرکت همچنین دارای واحد دامداری یک هزار راسی گاوهای شیرده بوده که میانگین تولید شیر آن 38.6 کیلوگرم به ازای هر راس است .
    شهرستان بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و یکی از مناطق مهم کشاورزی استان است .

    برچسب ها