عصر خودرو

به دلیل عدم همکاری سازمان توسعه تجارت

صادرات سیمان از بورس کالا دوباره به تعویق افتاد

عصر بازار- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: قرار بود سیمان تا پایان فصل تابستان از طریق بورس کالای ایران به بازارهای جهانی صادر شود اما با وجود آمادگی های لازم بین تولیدکنندگان و بورس کالا، به دلیل عدم همکاری سازمان توسعه تجارت و موانعی همچون مصوبه گمرکی که سر راه قرارگرفته، این کار به تعویق افتاده است.

صادرات سیمان از بورس کالا دوباره به تعویق افتاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا شیخان اظهار کرد: تمام سعی‌ ما طی ماه های اخیر، آغاز عرضه های صادراتی سیمان در بورس کالای ایران بوده تا بتوانیم علاوه بر نظم بخشیدن به روند صادرات این محصول، مشتریان جدید خارجی را در دوران رکود اقتصادی پیداکنیم. برهمین اساس حتی کنسرسیوم‌هایی تشکیل دادیم تا باهماهنگی های لازم میان کارخانه ها، انتقال کالا به راحتی صورت گیرد. حتی مذاکراتی صورت گرفت تا سر مرزهای غربی کشور، کارگزاری های بورس فعال شوند و با هماهنگی های لازم، صادرات به نحو احسن انجام شود.

    وی ادامه داد: انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و بورس کالا پس از پیگیری های متعدد، با بی توجهی از سوی سازمان های مربوطه روبرو شده اند اما همچنان امیدوار هستیم که با تشکیل کمیته چهار جانبه میان انجمن کارفرمایان سیمان، بورس کالای ایران، سازمان توسعه و تجارت و وزارت صنعت در ماه های آتی بتوانیم با همکاری این مشکلات را برطرف کنیم.

    شیخان در مورد عرضه سیمان در رینگ داخلی بورس کالا نیز گفت: بعد از موفقیت در عرضه‌ صادراتی، معاملات داخلی سیمان در بورس کالا شروع خواهد شد، البته تاکنون تصمیمی در این باره اخذ نشده و به نظر می رسد قبل از شروع معاملات صادراتی صحبت دراین باره زود باشد.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان درکشور روبرو هستیم، گفت: به دلیل داشتن مازاد سیمان در داخل کشور، باید اهداف‌مان را به سمتی سوق دهیم که علاوه برتوسعه صادرات، تقاضای داخلی نیز افزایش یابد.

    او با اشاره به خریداران سیمان درکشورهای همسایه گفت: عمده سیمان ایران به عراق صادرمی‌شود. همچنین با کردستان عراق مذاکراتی انجام شده که اولین هدف صادراتی سیمان از کانال بورس کالای ایران، این منطقه خواهد بود.

    وی به مزایای ورود شرکت های سیمانی به تالارصادراتی بورس کالا اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی قیمت، افزایش حجم صادرات سیمان،رشد فضای رقابتی و جلوگیری ازرقابت منفی در بازار داخل و صادراتی، پایان اعلام قیمت‌های سلیقه‌ای دراین صنعت،اطمینان خریداران خارجی از خرید محصول با کیفیت، حضورسرمایه‌گذاران در مکانی با اعتبار از مزایای عرضه صادراتی سیمان در بورس کالای ایران خواهد بود.

    دبیرانجمن کارفرمایان صنعت سیمان در پایان به اوضاع بازار سیمان بعد از آزاد سازی قیمت ها اشاره کرد و گفت: بهای سیمان در بازار داخلی نه تنها بعد از آزاد سازی قیمت ها تغییری نکرد بلکه شنیده شده به دلیل مازاد و رکود تقاضا قیمت این محصول در بازار داخلی زیر قیمت واقعی به فروش می رسد که موضوع فشار زیادی بر تولید آورده است که اگر به رینگ صادراتی ورود کنیم می توانیم برای رفع این مشکل امیدوار باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها