عصر خودرو

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بورس کالا به تحقق شعار امسال کمک می کند

عصر بازار- نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید به نقش بورس کالا در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: با توجه به اینکه بورس کالا زمینه رقابت برای تولیدکنندگان را فراهم کرده است بنابراین عرضه کالا در این بورس می تواند در تحقق شعار سال ٩٧ بسیار کمک کند و تولیدکنندگان مجبور به تولید کالای با کیفیت خواهند شد.

بورس کالا به تحقق شعار امسال کمک می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسکانیوز ، ناظر افضلی به اقداماتی که باید در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: مردم هر کشوری وظیفه حمایت از تولیدات کشور خود را بر عهده دارند، چراکه در صورت حمایت مرم یک کشور از کالای دیگر کشورها به طور قطع کشورشان با چالش هایی همراه خواهد شد.

    او در ادامه بیان کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی در وضعیت کنونی در ادامه شعارهای سال گذشته که جهت بهبود وضعیت تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی بود، مطرح شد که می توان گفت این شعار بسیار بجا و در زمان مناسب عنوان شده است.

    افضلی افزود: شعارها به صورت سلسله وار طی سال های متمادی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده، بنابراین باید شکوفایی اقتصادی مورد اهمیت تمام ملت قرار گیرد.

    نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان داخلی باید اقدام به تولید کالای با کیفیت و با قیمت مناسب نسبت به کالای خارجی کنند تا از این طریق شاهد حمایت کالای داخلی از سوی مردم باشیم.

    او گفت: تولید کالاها با کیفیت مطلوب باعث ایجاد یک چرخش پویایی در رابطه با حمایت کالای ایرانی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

    افضلی به دستگاه هایی که باید در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی مشارکت داشته باشند اشاره و بیان کرد: در ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه باید اقداماتی انجام دهد و به طور قطع تصمیماتی از سوی مسئولان جهت جلوگیری از قاچاق کالا اتخاذ شود، همچنین سازمان استاندارد باید مراقب باشد تا کالاهای استاندارد تولید شود و در نهایت مردم که طرف اصلی تحقق شعار هستند باید انتخاب خود را به سمت کالای ایرانی ببرند.

    نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کالای ایرانی باید از کیفیت 100درصدی برخوردار و نیز قابل رقابت با کالای خارجی و صادرات باشد بنابراین امیدوارم همه دست به دست هم دهند تا از طریق خرید کالای ایرانی زمینه اشتغال و شکوفایی تولید داخل در کشور را فراهم کنند.

    افضلی با تاکید به نقش بورس کالا در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، افزود: با توجه به اینکه بورس کالا زمینه رقابت برای تولیدکنندگان را فراهم کرده است بنابراین عرضه کالا در این بورس می تواند کمک بسیاری در تحقق شعار سال ٩٧ کند و تولیدکنندگان مجبور به تولید کالای با کیفیت خواهند شد.

    او در پایان با بیان اینکه بانک ها نقش اصلی را در تحقق شعار سال جاری برعهده دارند،گفت: بانک ها باید از طریق پرداخت وام کم بهره به تولیدکنندگان ضمن حمایت از تولید، زمینه تولید کالای با کیفیت را در کشور فراهم کنند.

    برچسب ها