عصر خودرو

محمد شریعتمداری در بازدید از پارک فناوری پردیس :

صنعت با فناوری های نوین زنده است

شرکت های دانش بنیان باید به بازار متصل شوند

عصر بازار- وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : صنعت با وجود دانش و فناوریهای نوین و شرکتهای دانش بنیان زنده است و ازطرفی شرکتهای دانش بنیان با اتصال به بازار و عرضه محصول قادر به ادامه فعالیت هستند.

صنعت با فناوری های نوین زنده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در نشست با مدیران استارت آپ ها و شرکتهای دانش بنیان که در بازدید از پارک فناوری پردیس به همراه معاون اول رییس جمهور برگزار شد افزود : تبدیل یک ایده به یک کار تجاری قابل عرضه در بازار کارسختی است و ازطرفی شرکتهای دانش بنیان بدون اتصال به بازار و عرضه محصول محکوم به فنا هستند و باید تمام تلاش خود را به کاربگیریم تا اینها را به هم متصل کنیم.

    شریعتمداری اضافه کرد : اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران توجه به علم و دانشی است که در همین پارکهای فناوری شکل می گیرد.
    وزیر صنعت ،‌ معدن و تجارت تصریح کرد : دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی باید برای کمک به بخش دانش بنیان کارخود را به درستی انجام دهند.
    وی تصریح کرد : با اینکه خدمات زیادی در مجموعه صنعت انجام شده ولی میزی برای فعالیت دانشگاهیان نداریم اما در ایدرو به عنوان سازمان توسعه ای پیشتاز زمینه اش فراهم شده بود و دراین زمینه مشارکت داشت .
    شریعتمداری افزود : سعی داریم در فعالیتهای نوآورانه آن بخش از وظیفه دولتی که بر عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است را به درستی انجام دهیم تا هر مانعی بر سر توسعه این فعالیتها هست برداریم .

    وی گفت: زیست بومی که از آن صحبت می کیم چیز محیرالعقولی نیست و باید فضای کسب و کار برای حضور استارت آپ ها اصلاح شود و این نوع شرکتها فعال شوند.
    شریعتمداری تاکید کرد : باید فضای کسب و کار را برای شرکتهای جدید التاسیس اصلاح کنیم تا این شرکتها نفس بکشند و کار بزرگ دولت همین است و وعده می دهم در دوره مسوولتیم همه تلاشم را به کار بگیرم تا اینکارمحقق شود.
    وی با اشاره به ضرورت توجه به بخش سرمایه گذاری و ریسک پذیر افزود: در شرایط پر ریسک بخش خصوصی کنار می رود ولی صنایع کوچک ، حوزه الکترونیک ، معادن و صندوقها و نیز در حوزه کشاورزی اگر کنار هم تجمیع شوند فعالیت های بزرگی را در حوزه حمایت ازدانش بنیان ها شکل می دهند.
    وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : پیشنهادی ارائه شده برای تبدیل این حوزه ها به مجموعه واحد به طوری که در حوزه تخصصی خود کار کنند ولی در مجموع با سرمایه هایشان به طورهم افزا به بخش صنعت کمک کند واین یکی ازدغدغه های ماست.

    برچسب ها