عصر خودرو

رییس کمیسیون اقتصادی تشریح کرد:

جزییات طرح ساماندهی بازار ارز

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ساماندهی صرافی‌ها، یکسان‌سازی نرخ ارز، شفاف‌سازی خرید و فروش و جلوگیری از چند نرخی شدن ارز را از موارد ضروری برای پیگیری طرح مجلس برای ساماندهی بازار ارز عنوان کرد.

جزییات طرح ساماندهی بازار ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه پیش‌نویس طرح ساماندهی بازار ارز آماده شده است، گفت: الزام بانک مرکزی به ارائه تضمین برای تسویه سپرده‌های ارزی از طریق بانک‌های دولتی، یکی از موارد پیش‌بینی شده در این طرح است، به این ترتیب که چند بانک را مبنا قرار دهیم، مردم ارزهای‌شان را آنجا سپرده‌گذاری کنند یا در صورت تمایل با نرخ رسمی تعریف شده ریال‌شان را به ارز تبدیل کنند و آن را به صورت ارزی نگهداری کنند.

    نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از موارد دیگری که در این طرح پیش‌بینی شده، یکسان‌سازی نرخ ارز و تک نرخی شدن آن است چراکه چند نرخی شدن آن ایجاد فساد کرده و هیچ کس جوابگو نیست که نرخ واقعی ارز چه عددی است، درواقع نیاز است که نرخ ارز کاملا شفاف باشد.

    وی موضوع سوم  موردنظر در این طرح را ساماندهی اطلاعات مربوط به خرید و فروش ارز عنوان کرد و افزود: ساماندهی صرافی‌ها مهم‌ترین رکن این طرح است چراکه صرافی‌ها اصلی‌ترین عامل مبادلات ارزی کشور محسوب می‌شوند و باید سامانه خرید و فروش ارز در کشور شفاف باشد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در هفته‌های پایانی سال گذشته آماده شده بود اما اقدامات عجیب و غریب بانک مرکزی اجازه عملیاتی شدن آن را با رویکرد کارشناسی نداد، گفت: در صورت عدم اتخاذ تصمیمات جامع برای ساماندهی بازار ارز ازسوی بانک مرکزی، این طرح در نخستین جلسات علنی مجلس پس از تعطیلات به جریان خواهد افتاد./

    برچسب ها