عصر خودرو

قطعیت معامله بلوک ۱۶.۷۵ درصدی ذوب آهن اصفهان

عصر بازار- معامله بلوک ۱۶.۷۵ درصدی ذوب آهن اصفهان که سرانجام در پنجمین عرضه سازمان خصوصی سازی انجام شد، با پرداخت حصه نقدی معامله قطعیت یافت.

قطعیت معامله بلوک ۱۶.۷۵ درصدی ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایبِنا، تعداد 5 میلیارد و 530 میلیون و 671 هزار و 12 سهم شرکت ذوب آهن اصفهان در حالی برای پنجمین بار در سالجاری در روز 16 اسفندماه امسال روی میز فروش رفت که سرانجام به همان قیمت پایه اعلامی به فروش رسید.
    بر این اساس با پرداخت حصه نقدی معامله در آخرین روز معاملاتی سال 96، معامله این بلوک دولتی قطعیت یافت.
    این میزان سهام که 16.67 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان را شامل می شود توسط سازمان خصوصی سازی به وکالت از سوی صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت پایه هر سهم 750ریال در بازار دوم فرابورس عرضه شد که بر این اساس خریدار باید 10 درصد نقد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد و بقیه اقساط 8 ساله با نرخ سود 13 درصد پرداخت کند.
    این بلوک 5 میلیارد و 556 میلیون سهمی ذوب آهن اصفهان در حالی توسط کارگزاری آپادانا عرضه و بدون رقابت به همان قیمت پایه 75 تومان برای هر سهم از سوی کارگزاری نهایت نگر خریداری شده که گفته می‌شود این بلوک دولتی توسط شرکتی به نام پویش بازرگان خریداری شده که سال 94 توسط ذوب آهن تاسیس شده و هم اکنون 60 درصد سهام آن در اختیار فعالان صنعت فولاد قرار دارد.
    گفتنی است بلوک 16.67 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان پیش‌تر نیز در سال 96، چندین بار توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شده که خریداران اقبالی به آن نشان نداده‌ بودند.
    برچسب ها