عصر خودرو

تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد با استفاده از فاینانس ها

عصر بازار- نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می گوید تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی در کشور با استفاده از ۴۰ میلیارد دلار قرارداد فاینانس منعقد شده عملی تر خواهد بود.

تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد با استفاده از فاینانس ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، سیدحسین سلیمی درباره راهکارهای تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی برای اقتصاد ایران گفت: حدود 40 میلیارد دلار در حال حاضر قرارداد استفاده از فاینانس خارجی بین دولت و بانک های ایرانی با دولت ها و بانک های خارجی به امضا رسیده است؛ استفاده از این خطوط اعتباری برای اجرای پروژه های اقتصادی می تواند یکی از راه های تحقق این امر باشد.
    وی تاکید کرد: در صورتی که نتوانیم از فاینانس ها استفاده کنیم یا در جذب سرمایه گذاری خارجی ناموفق باشیم، نمی توانیم به رشد اقتصادی 8 درصدی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم.
    وی استفاده از این فاینانس ها را مشروط به توافقات بین المللی دانست و افزود: اگر برجام زیر سوال برود یا دولت آمریکا در استفاده از منافع اقتصادی آن مانع تراشی کند، استفاده از فاینانس ها به آسانی عقد قرارداد آنها نخواهد بود.
    عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه با اشاره به تهدیدات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام در پایان دوره 4 ماهه تمدید تعلیق تحریم های یکجانبه ،گفت: موضوع مهم در خروج آمریکا از برجام این است که کشورهای اروپایی تحت فشار این کشور تا چه اندازه با واشنگتن همراه می شوند و آیا اینکه اساسا قصد ترامپ از این تهدیدات گرفتن امتیاز است یا نه؟
    برچسب ها