عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

جزئیات مذاکره گازی ایران-هلند

عصر بازار- معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات مذاکرات گازی ایران و هلند اعلام کرد: ساخت ۵ کارخانه جدید تولید LNG در دستور کار ایران قرار گرفت.

جزئیات مذاکره گازی ایران-هلند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمیدرضا عراقی امروز در مراسم آغاز کار کارگروه کاربردی گاز اتحادیه جهانی گاز در تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های ایران در دوران پساتحریم افزایش سهم در تجارت جهانی گاز است، گفت: صادرات گاز طبیعی از دو مسیر خط لوله و اجرای طرح های تولید LNG در دستور کار قرار گرفته است.

    مدیر عامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در شرایط فعلی ایران با کشورهای ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان تبادل گاز دارد، تصریح کرد: بر این اساس به زودی صادرات گاز طبیعی به عراق هم از دو مسیر بغداد و بصره آغاز خواهد شد.

    معاون وزیر نفت با اشاره به انجام مذاکرات جدید با 5 کشور در منطقه خاورمیانه و حاشیه جنوبی خلیج فارس برای امضای قراردادهای جدید فروش و صادرات گاز، اظهارداشت: براساس برنامه تدوین شده، ظرفیت تولید گاز ایران تا سال 2017 میلادی باید به 330 میلیارد متر مکعب در سال افزایش یابد که با افزایش تولید، زمینه به منظور افزایش صادرات و حضور بیشتر در تجارت جهانی گاز فراهم می شود.

    این مقام مسئول همچنین با یادآوری اینکه در کنار مذاکره به منظور صادرات گاز از مسیر خط لوله، اجرای طرح‌های تولید LNG هم در اولویت قرار گرفته است، اظهارداشت: هم اکنون طراحی و احداث 5 طرح جدید تولید LNG در برنامه های توسعه صنعت گاز گنجانده شده است که پیش بینی می‌شود به تدریج از 3 سال آینده ایران به طور رسمی وارد بازار و تجارت LNG جهان شود.

    عراقی با اشاره به اجرای طرح‌های جدید ذخیره سازی گاز در ایران، یادآور شد: تاکنون 4 طرح جدید ذخیره سازی زیرزمینی گاز تعریف شده که 2 پروژه شامل طرح ذخیره سازی گاز در شوریجه خراسان و سراجه قم در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

    جزئیات مذاکره جدید گازی ایران و هلند

    عراقی همچنین در حاشیه برگزاری این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گازی جمهوری اسلامی ایران و هلند، گفت: روز گذشته هیاتی به ریاست وزیر اقتصاد و انرژی هلند و متشکل از 35 شرکت بزرگ هلندی با مقامات شرکت گازی ایران مذاکره کردند.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در این نشست فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنایع گاز ایران به شرکت‌های هلندی معرفی شد، تصریح کرد: شرکت‌های هلندی به منظور اجرای طرح‌های جدید ذخیره سازی گاز، احداث پالایشگاه‌های جدید، تاسیسات تقویت فشار و اجرای سیستم‌های کنترل هوشمند اندازه گیری گاز، مذاکره کردند.

    مدیر عامل شرکت ملی گاز با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی گاز بین ایران و هلند اظهارداشت: مهمترین اولویت ایران برای مذاکره با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های هلندی در صنعت گاز، انتقال دانش و فناوری روز جهان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها