عصر خودرو

تدوین برنامه تحقق حمایت از کالای ایرانی از امروز در وزارت اقتصاد

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی ودارایی از تدوین برنامه تحقق شعار امسال" حمایت از کالای ایرانی" از امروز در این وزارت خانه خبر داد و ۶ راهبرد را برای این امر اعلام کرد.

تدوین برنامه تحقق حمایت از کالای ایرانی از امروز در وزارت اقتصاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مسعود کرباسیان در گفت‌وگویی، در پاسخ به این پرسش که وزارت امور اقتصادی ودارایی برای محقق شدن شعار امسال "حمایت از کالای ایرانی" چه برنامه ای را مد نظر قرار داده است، اظهار داشت: در چند روز گذشته فرصت مناسبی برای بررسی چگونگی اجرای این شعار فراهم شد و امروز که  اولین روز کاری  سال جار است  این دستور کار را دنبال می کنیم.

    وی با بیان اینکه، باید در زمینه مالیاتی به حمایت از تولید داخلی توجه کنیم و دریافت مالیات از افرادی که غیر تولید کننده داخلی هستند را تغییر دهیم، افزود: از سال گذشته جلوگیری از فرار مالیاتی را دنبال کرده ایم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در سیستم بانکی نیز باید جهت گیری به سمت تولید داخلی باشد به نحوی که با نرخ سود های ترجیحی که زمینه اشتغال را فراهم می کند به بخش تولید کمک کنیم.

    کرباسیان دیگر راهبرد این وزارت خانه را حمایت از صادرات و  ارائه تخفیفات لازم برای واردات مواد اولیه در گمرک اعلام کرد و اظهارداشت: همچنین باید زمینه کاهش تشریفات گمرکی و بهبود ارائه  ضمانت نامه ها را فراهم کنیم.

    وی گفت: در زمینه برخورد با قاچاق غیر رسمی نیز  سامانه  ای را راه اندازی کرده ایم که به شناسایی قاچاق کمک می کند و می توانیم این رابطه را ایجاد کنیم که آیا این کالا به صورت قاچاق یا با جنبه های حمایتی وارد شده است.

    کرباسیان با بیان اینکه، همچنین باید بازار سرمایه را برای تولید داخلی فعال کنیم، اظهار داشت: عمده تامین منابع مالی به سمت سیستم بانکی رفته در حالی که بازار سرمایه می تواند این امر را فراهم کند اما هم اکنون بازار سرمایه نقش فعالی در این زمینه ندارد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: در زمینه سرمایه گذاری نیز باید سرمایه گذاری داخلی را مد نظر قرار دهیم و سرمایه گذاران خارجی به جای صادرات به سرمایه گذاری مشترک توجه کنند.

    به گفته کرباسیان،  تمامی بخش های وزارت امور اقتصادی ودارایی  باید درگیر این موضوع باشند و  این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

    وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی سامانه ای در گمرک برای جلوگیری از قاچاق ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری هم راهگشا بودو هم ایجاد انگیره برای ادامه این روند کرد و من به سهم خودم و وزارت اموراقتصادی ودارایی و گمرک از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که با این بیانات انگیزه ما را صد چندان کردند که شخصا موارد را دنبال کنم زیرا به لحاظ مسولیتم باید کار به گمرک واگذار می شد اما هم اکنون وظیفه خود می دانم که این کار را دنبال کنم.

    کرباسیان با بیان اینکه، برای حمایت از تولید داخلی باید قوانین را به نفع تولیدکنندگان تغییر دهیم، تصریح کرد: قدردانی رهبری به ما انگیزه مضاعف برای ادامه کار داد.

    وی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای سال جاری ناظر به فراگیری کلی برای همه زمینه ها است زیرا بحث حمایت از کالای ایرانی مربوط به شخص خاص نیست و تولید کننده، مصرف کننده و سایر موارد باید این امر را از وظایف خود بدانند ضمن اینکه ایشان فرمودند که اگر مصرف کننده بداند کالایی قاچاق است نباید آن را خریداری کند.

    برچسب ها