عصر خودرو

ارز رمزنگار ونزوئلا با ارزهای اصلی جهان تجارت می شود

عصر بازار- رییس جمهور ونزوئلا گفت: ارز رمزنگار پترو با ارزهای جهانی از قبیل یوآن و یورو تجارت خواهد شد.

ارز رمزنگار ونزوئلا با ارزهای اصلی جهان تجارت می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ارز رمزنگار ونزوئلا که معروف به پترو است و در ماه گذشته میلادی با موفقیت عرضه شد با ارزهای مختلف جهان از قبیل یوآن، روبل، لیر ترکیه و یورو تجارت خواهد شد. همچنین عرضه اولیه این ارز رمزنگار در بیست و سوم ماه جاری میلادی کلید خورد.

    نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا گفت: تمام اشخاص حقوقی و حقیقی قادر به خرید پترو بصورت مستقیم در ظرف 15 روز آینده با ارزهای یوآن، روبل، لیر و یورو هستند. وی در ادامه گفت: ارزهای بسیار مهمی در آینده اقتصادی جهان وجود دارند.

    رییس جمهور ونزوئلا گفت: شرکت های دولتی از قبیل شرکت ملی نفت ونزوئلا که به صادرات کالا می پردازند، قادر به تجارت با پترو هستند و این شرکت ها از حالا به بعد مجاز به دریافت ارز پترو به هنگام تحویل کالاهای صادراتی خود هستند. مادورو تصریح کرد که این شرکت ها قادر به تامین کالا با ارز رمزنگار ونزوئلا به تمام کشورها و شرکت ها در سرتاسر جهان هستند.

    وی خاطر نشان کرد که 4 منطقه اقتصادی انحصاری در ونزوئلا وجود دارد که استفاده از پترو برای فروش کالا و پرداخت خدمات امکان پذیر خواهد بود. پترو برای اولین بار در بیستم فوریه سال جاری میلادی برای پیش فروش عرضه شد که اولین ارز رمزنگار در جهان است که توسط دولت پشتیبانی می شود و پشتوانه آن ذخایر نفت ونزوئلا است.

    پیش فروش اولیه ارز پترو با جذب 735 میلیون دلار مدیریت شده است و با هدف پیدا کردن راه جدیدی در تراکنش های مالی در بحبوحه تحریم های اقتصادی غرب علیه کاراکاس طراحی شده است.

    بر پایه این گزارش، بعداز موفقیت آمیز بودن عرضه پترو، نیوکولاس مادورو گفت: ارز رمزنگار دیگری را با نام «پترو اورو» با پشتیبانی سنگ های قیمتی در ونزوئلا عرضه خواهد کرد.

    برچسب ها