عصر خودرو

تقاضای فدراسیون تشکیلات صنایع غذایی از معاون اول رئیس‌جمهور

عصر بازار- فدراسیون تشکیلات صنایع غذایی در آغاز سال حمایت از کالای داخلی از معاون اول رئیس جمهور تقاضای تشکیل کارگروه‌های متشکل از بخش دولتی و خصوصی را کرد.

تقاضای فدراسیون تشکیلات صنایع غذایی از معاون اول رئیس‌جمهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، فدراسیون تشکلات صنایع غذایی کشاورزی کشور سال حمایت از کالای ایرانی را نوید بخش اقتصاد دانسته و در جهت رسیدن به این هدف که استقلال  اقتصادی را در بردارد، از جناب آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری تقاضا دارد در اولین فرصت کارگروههایی متشکل از مقامات دولتی و تشکلات  بخشهای مختلف ایجاد نمایند.

    دولت  با حذف ارزش افزوده و ایجاد مشوق‌ها در بیمه اجتماعی و بانک‌ها می‌تواند جانی به اقتصاد کشور دهد. قیمت تمام شده کالای داخلی  با پرداخت ارزش افزوده  و عوارض های دولتی  بالاست و قاچاقچیان کالا بدو ن پرداخت  عوارض و مالیات و وارد کنندگان با محصولات حمایت شده توسط کشور هایی که بسیار رغبت به بازار ایران هستند  و تولید کننده خارجی با  سوبسیدی که جهت صادرات از دولت دریافت می‌کند و با قیمت تمام شده پایین بازار داخلی را از تولید کننده ایرانی می گیرد اما با حذف ارزش افزوده قیمت تمام شده کاهش نموده ومیتوان با کیفیت خوب و قیمت مناسب با کالای قاچاق و واردات رقابت نموده و مصرف کنندگان داخلی هم  رغبت به خرید کالای ایرانی داشته و هم تولید کننده میتواند در بخش صادرات هم با رقبای خود رقابت نماید و تحولی در اشتغال و کالای ایرانی ایجاد گردد .

    هزینه های تحمیل شده به صنایع غذایی خصوصا ارزش افزوده اقتصاد کشور را قفل نموده است و بازار صادرات را به تولید کنندگان ترکیه واگذار کردیم و براحتی میتوان با موارد ذکر شده  کالای ایرانی را حمایت کرد و  صادرات را افزایش داد و در تمامی این راستا به هدف اصلی ،اشتغال و رونق اقتصادی رسید و با یک اقتصاد خوب دولت به چند برابر ارزش افزوده خواهد رسید.

    قانون ارزش افزوده که در دولت دهم به تصویب مجلس رسید ازمایشی بوده است  و دولت با یک بررسی کوچک میتواند شفاف نماید  که ارزش افزوده دراین چند سال چه به روزگار اقتصاد کشور اورده است و هزاران برابر هزار میلیارد ی که دریافت کرده اسیب به نظام اقتصادی و اجتماعی وارد شده است.

    برچسب ها